Companii

Dedeman asteapta afaceri de 42 mil. euro in acest an

05.11.2004, 00:00 37

Grupul Dedeman, care opereaza un lant de magazine si depozite de materiale de constructii si amenajarea locuintei in zona de est a tarii, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 42 de milioane de euro, in crestere cu zece milioane euro fata de anul precedent.
Compania, detinuta de fratii Dragos si Adrian Paval, este printre putinele retele nationale de magazine de materiale de constructii care pot face fata concurentei tot mai puternice pe care o vor reprezenta marii jucatori internationali in domeniu, precum Praktiker sau Bricostore. Dedeman detine peste 20 de magazine, cu suprafete intre 1.800 si 5.000 de metri patrati, amplasate in orase precum Comanesti, Onesti, Roman, Suceava, Bacau si Iasi.
Alte retele de magazine romanesti cu importanta regionala sunt Ambient Sibiu, Grony si Mindway Craiova si Givada Bucuresti, Stelcati Constanta sau Tiger Amira Oradea, toate cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro.
Dedeman a deschis astazi in Iasi un magazin cu o suprafata de 7.000 de metri patrati, la o luna dupa ce deschisese un magazin de 9.000 de metri patrati la Bacau. Magazinele sunt cele ami mari din reteaua Dedeman si sunt, potrivit reprezentantilor companiei, similare ca si concept celor de bricolaj. Prin deschiderea unor astfel de magazine, grupul moldovean inceraca sa se pozitioneze cat mai bine in perspectiva dezvoltarii asteptate in urmatorii ani a marilor retele internationale.
In prezent pe piata romaneasca exista doua retele internationale de magazine de bricolaj, cea germana Praktiker si cea franceza Bricostore, care au sesizat potentialul pietei romanesti, dat de cei 22 de milioane de locuitori si de cererea ridicata pentru locuinte si implicit amenajari interioare.
In timp ce francezii s-au multumit pentru moment la a deschide trei magazine in Bucuresti, avand in plan si cate unul la Brasov si la Ploiesti, grupul german Praktiker a mers mai departe si detine sase magazine, urmand ca in fiecare din urmatorii ani sa deschida cate trei magazine, pentru a ajunge rapid la un numar total de 15 magazine.
Suprafetele de vanzare ale magazinelor Bricostore si Praktiker sunt situate in general intre 7.000 si 10.000 de metri patrati, investitiile implciate variind intre 5 si zece milioane de euro.
Pentru a putea lupta cu marii jucatori internationali, investitiile totale bugetate de grupul Dedeman pentru acest an erau, potrivit reprezentantilor companiei, de 8 milioane de euro.
Cunoscut in principal ca o retea de magazine de materiale de constructii, grupul din Bacau si-a extins treptat domeniul de activitate, pe langa magazinele de materiale de constructii detinand si o fabrica de mobila, iar din acest an si un show-room auto, pentru marcile Dacia-Renault-Nissan.
Show-room-ul situat in Bacau are o suprafata de 4.800 de metri patrati si este cel mai mare show-room auto din Moldova.
Investitia implicata de acesta a depasit, potrivit reprezentantilor dedeman, 3 milioane de euro, show-room-ul fiind operat de o companie noua infiintata - dedeman Automobile.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO