Companii

Divizia de autocare a DaimlerChrysler si-a bugetat afaceri mai mici cu 60%

22.02.2007, 17:39 23

EvoBus Romania, divizia de autobuze si autocare a DaimlerChrysler, estimeaza ca in acest an afacerile companiei vor ajunge la 30 de milioane de euro, cu peste 60% mai putin decat rezultatul de 80 de milioane de euro inregistrat anul trecut. Scaderea este pusa de reprezentantii companiei pe seama faptului ca in acest an EvoBus nu a mai contractat achizitii de flote la fel de mari ca in 2006, cand RATB a comandat 500 de autobuze Citaro Mercedes, din care 100 vor fi livrate in acest an.
"Pentru 2007 estimam venituri de pana la 30 de milioane de euro din vanzarile de autocare si autobuze care vor ajunge la 150 de unitati, fata de 430, cate s-au vandut anul trecut", a declarat Deniz Kuluhan, directorul EvoBus.
Compania a lansat miercuri in Romania modelul de autocar Mercedes-Benz Tourismo care pentru varianta de baza are un pret de pornire fara taxe de 225.000 de euro. "Pentru modelul care face parte din noua gama Tourismo am contractat deja trei comenzi, modelele urmand a fi livrate. Pentru 2007 se estimeaza ca Tourismo va vinde 15 - 20 de autocare", a declarat Kuluhan.
EvoBus a vandut in 2005 la nivel european 36.221 de autobuze din care circa 33.000 au fost produse sub marca Mercedes Benz si a inregistrat o cota de piata de 20%, iar la nivel mondial de 17%. In Germania, reprezentantii companiei au precizat ca Evo Bus a realizat o cota de piata de 59%
Gama Tourismo este produsa la uzinele DaimlerChrysler din Turcia si cuprinde patru tipuri de autocare cu doua sau trei osii a caror lungime variaza intre 12,2 si 14 metri.
Modelul destinat segmentului business, care inlocuieste vechea generatie Integro H si Travego RH, este echipat cu opt sisteme de sigurata active ce includ si programul de control electronic al stabilitatii, ESP.
Planurile de investitii ale companiei pentru Romania se ridica la circa 3 milioane de euro, alocati construirii in acest an a unui centru de service in Bucuresti.

TITL: Croazierele aduc 10% din incasarile World Travel

Cristiana Groza
Agentia de turism World Travel a inregistrat anul trecut incasari de 4,6 mil. euro, din care 460.000 de euro reprezinta valoarea biletelor de croaziera.
Agentia a vandut in 2006 peste 200 de sejururi pe vase de croaziera, inregistrand astfel o crestere de 170% pe acest segment. Potrivit directorului departamentului de croaziere al agentiei, Cristina Oncescu, cea mai cautata destinatie pentru croaziere a fost Caraibe, urmata de Europa de Nord si Polinezia Franceza, iar majoritatea croazierelor s-au realizat prin intermediul Royal Caribbean si Celebrity Cruises.
"Avand invedere ca sejururile pe vase de croaziera au fost incluse in oferta turoperatorilor romani doar incepand cu 2005, consideram ca evolutia este foarte buna. Pentru acest an asteptam o crestere a segmentului de sejururi pe vase de croaziera de peste 50%", a declarat Cristina Oncescu.
Estimarile referitoare la ritmul de crestere pentru acest an se bazeaza pe faptul ca World Travel a devenit in acest an agent exclusiv al companiei Royal Caribbean Cruises Ltd, proprietarul Royal Caribbean International si al Celebrity Cruises, unul dintre cei mai importanti operatori de programe de croaziera din lume.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO