Companii

Dragos Anastasiu, Eurolines: Companiile de transport rutier se vor orienta pe cursele scurte si medii

Dragos Anastasiu, Eurolines: Companiile de transport rutier se vor orienta pe cursele scurte si medii

Dragos Anastasiu, coproprietarul Eurolines: Sigur ca a existat si exista interes de partea unora sau altora. Noi suntem pe primul loc ca numar de agentii proprii si acest lucru ne face atractivi. Personal as fi mai bucuros sa atrag un partener strategic de nivel europen sau international decat un fond de investitii.

02.05.2008, 17:04 308

"Cursele scurte cresc mai mult decat cursele lungi. De aceea incercam sa ne dezvoltam pe partea de circuite turistice si pe relatii mai scurte precum Budapesta, Praga sau Sofia", a declarat Dragos Anastasiu, coproprietarul Eurolines, cel de-al doilea jucator pe transportul rutier de pasageri.
El a adaugat ca multe firme mici de transport cu autocarul vor avea probleme semnificative in acest an.
"Pana acum atat companiile de transport rutier, cat si low-cost-urile au beneficiat de cresterea traficului atat etnic, cat si de leisure. Multi transportatori rutieri locali vor renunta insa sa mai opereze din cauza logisticii internationale, a schimbarii soferilor pe traseu si a lipsei unei platforme de vanzari in strainatate", a spus fondatorul grupului Eurolines, care cuprinde peste 10 firme cu activitati diverse, de la transport cu autocarul la vanzari de bilete de avion, agentie de turism sau taxiuri.
Concurenta venita din partea companiilor low-cost precum Blue Air, Wizz Air sau MyAir, care opereaza o mare parte din curse catre destinatii din Spania si Italia, nu a afectat veniturile pe segmentul de transport cu autocarul al grupului.
"In anul 2007 pe liniile internationale operate de Eurolines Romania cu partenerii externi, membri ai Organizatiei Eurolibes, au fost transportati 145.000 de pasageri, cu 19% mai mult fata de anul precedent", a spus Anastasiu.
Potrivit unor declaratii anterioare alte reprezentantilor Eurolines, pietele pe care s-a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de pasageri sunt Belgia, Olanda, Spania, Cehia si Elvetia. Totodata, destinatiile care au asigurat cel mai mare grad de incarcare sunt Cehia (Praga), Spania, Olanda, Franta (Paris) sau Belgia.
Grupul Eurolines a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 32,5 milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 18% fata de 2006 si o depasire cu 2,5 milioane de euro a cifrei de afaceri bugetata. Vanzarile de bilete de autocar au contribuit cel mai mult la afacerile grupului, cu 44%, in timp ce serviciile turistice au inregistrat o pondere de 16%, iar vanzarile de bilete de avion de 29%.
"Pentru anul urmator a fost estimata o proportie asemanatoare a vanzarilor pe tipuri de produse", au completat reprezentantii companiei.
Pentru acest an a fost prevazuta o noua crestere a afacerilor, pana la 39 de milioane de euro, bazata pe evolutia pozitiva pe fiecare dintre cele trei activitati principale.
Astfel, chiar daca la nivelul intregii piete se asteapta o scadere pe partea de transport international de pasageri, reprezentantii grupului se asteapta ca veniturile din aceasta activitate sa depaseasca 17 milioane de euro, comparativ cu 14,3 milioane de euro in 2007. Principalul concurent al Eurolines pe acest segment este Atlassib, companie controlata de omul de afaceri sibian Ilie Carabulea.
"In acest an asteptam o crestere de 20% pe transportul international de pasageri si pe vanzari de bilete de avion, precum si o majorare cu 25% a incasarilor de servicii turistice proprii si atrase de la parteneri", a spus Anastasiu, care a precizat ca in acest an va introduce in oferta agentiei de turism Israelul. "Pe agentia de turism avem multe produse pe Romania si Bulgaria. Anul acesta am introdus si Israel, nemaifiind vize pentru romani in aceasta tara. Totodata, vrem sa investim intr-o agentie de turism virtuala", a adauguat Anastasiu, care impreuna cu partenerul sau Cristian Baciucu controleaza grupul Eurolines.
Avand in vedere dezvoltarea activitatii de ticketing, care a generat aproape 10 milioane de euro anul trecut fata de 6 milioane de euro in 2006, in cadrul grupului a fost infiintata si compania TAL Aviation, prin care sunt reprezentate in Romania companii aeriene precum Aer Lingus si Gulf Air.
Anastasiu nu exclude vanzarea unor firme din grup, precizand insa ca pana acum nicio discutie nu a ajuns la stadiul de negociere. "Sigur ca a existat si exista interes de partea unora sau altora. Noi suntem pe primul loc ca numar de agentii proprii si acest lucru ne face atractivi. Personal as fi mai bucuros sa atrag un partener strategic de nivel europen sau international decat un fond de investitii", a spus unul dintre cei doi actionari ai Eurolines, care a adaugat ca valoarea grupului va fi valoarea de vanzare.
In acest an grupul va investi 7,7 milioane de euro, in deschiderea de noi agentii in Bucuresti, achizitionarea unui autocar VIP care va fi disponibil pentru inchiriere incepand cu a doua jumatate a anului 2008, precum si in tehnologie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO