Companii

Drogheriile nemţeşti merg înainte cu planul de a cuceri România: 14 magazine noi anul acesta

Drogheriile nemţeşti merg înainte cu planul de a cuceri România: 14 magazine noi anul acesta

La nivel mondial, Drogerie Markt activează în 11 ţări cu un total de peste 2.500 de magazine.

Autor: Cristina Roşca

25.02.2012, 16:09 3478

Reţeaua germană de magazine de cosmetice şi bunuri de larg consum Drogerie Markt (DM), cu afaceri de peste şase miliarde de euro la nivel mondial, va deschide 14 noi magazine în România în 2012, un ritm de expansiune similar celui din ultimii doi ani. Reţeaua ar putea ajunge astfel la un total de 64 de drogherii pe piaţa locală.

"În prezent avem 50 de magazine după ce în 2011 am deschis 14. În 2012 ritmul de ex pansiune va rămâne acelaşi ca în anii trecuţi", a spus Milan Radin, directorul general al Drogerie Markt România.

În fiecare din ultimii doi ani compania a deschis 14 magazine, ajungând la finalul lui 2011 la un total de 50 de unităţi pe piaţa locală. Germanii, prezenţi doar în statele din Europa Centrală şi de Est şi Germania, au intrat pe piaţa locală în 2007 după ce testaseră modelul de business în Cehia, Ungaria şi Polonia.

Pe piaţa locală reţeaua care vinde produse de îngrijire, sănătate şi uz casnic a intrat cu un magazin în Timişoara, pentru ca ulterior să se extindă în principal în vestul, centrul şi sud-estul ţării.

Cele mai multe unităţi, respectiv nouă, sunt acum în Bucureşti. Alte trei unităţi sunt în Timişoara şi trei în Arad. În total compania germană este prezentă în peste 25 de oraşe din România.

Ultimele două magazine ale Drogerie Markt au fost deschise în Odorheiu Secuiesc şi în Capitală.

Ambele unităţi se află întro zonă stradală, ca de altfel cele mai multe drogherii ale lanţului. Celelalte unităţi se găsesc în centre comerciale sau parcuri de retail alături de jucători precum Kaufland sau Real.

Caută spaţii de închiriat

Intenţia companiei de a deschide noi magazine în România este confirmată de anunţul publicat pe site-ul Drogerie Markt. Compania spune că este interesată să închirieze spaţii comerciale în toate oraşele mari ale ţării, în zone pietonale, străzi şi centre comerciale.

Germanii cer ca spaţiul să fie amplasat la parterul clădirilor şi să aibă vitrine mari. Mai mult, fiecare spaţiu comercial trebuie să aibă o suprafaţă de 250400 mp, cu un surplus de 100 de metri pătraţi pentru depozitare. Anunţul vine într-o perioadă în care chiriile au scăzut comparativ cu perioada de boom.

În ceea ce priveşte investiţia într-o unitate DM, potrivit informaţiilor anterioare, aceasta variază în jurul valorii de 500.000 de euro, buget ce include şi stocul de marfă.

Investiţia într-o unitate stradală are nevoie de o investiţie mai ridicată decât una dintr-un centru comercial unde spaţiul este preluat deja cu un anumit grad de finisare şi cu anumite dotări.

Reprezentanţii reţelei germane spun că atunci când trebuie să aleagă între un spaţiu stradal şi unu în mall, decizia se ia "în funcţie de mai multe criterii legate de locaţie şi potenţialul de dezvoltare".

Milan Radin spunea în urmă cu câteva luni că atunci când deschid magazine noi se orientează către oraşe mai mari, populaţia şi puterea de cumpărare fiind unele dintre principalele criterii care sunt avute în vedere. Alte criterii urmărite sunt evoluţia comerţului din zonă şi prezenţa altor jucători de pe piaţă.

Indiferent de localizare însă, germanii merg pe spaţii închiriate. Şeful Drogerie Markt spunea anterior că reţeaua pe care o conduce nu este axată pe cumpărarea spaţiilor, ci pe stabilirea unor relaţii de parteneriat pe termen lung cu proprietarii spaţiilor pe care le închiriază.

Consumul dă semne de revenire

La nivel mondial, Drogerie Markt activează în 11 ţări cu un total de peste 2.500 de magazine. Chiar şi în ţări vecine cu România, cum este cazul Ungariei, numărul de magazine depăşeşte 250. Compania va merge înainte şi în România cu expansiunea, acesta fiind modelul promovat de germani încă de la intrarea pe piaţă. Milan Radin, şeful DM în România explica în urmă cu câteva luni decizia prin faptul că se aşteaptă la uşoare creşteri ale consumului. În ultimii trei ani consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%, însă în ultimul trimestru al anului trecut au apărut primele semne de revenire.

Reprezentanţii DM nu au anunţat încă rezultatele pe România în 2011. Reţeaua a avut în 2010 afaceri de 56,7 mil. lei (13,5 mil. euro), cu 81% mai mari decât în 2009. În 2010 însă, compania şi-a adâncit pierderile la 15,4 mil. lei (3,67 mil. euro) faţă de 13,6 mil. lei în anul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO