Companii

Dublarea retelei de magazine si integrarea Artima au dus afacerile Carrefour la 508 mil. euro

Dublarea retelei de magazine si integrarea Artima au dus afacerile Carrefour la 508 mil. euro

In ultimele 12 luni, Carrefour si-a dublat numarul de hipermarketuri in Romania, de la 7 unitati, cate avea la finele primului semestru din 2007, ajungand la 14 magazine

11.07.2008, 17:23 58

Carrefour a raportat vanzari de 508 mil. euro in primul semestru al anului pe piata romaneasca, in crestere cu 40,3% fata de aceeasi perioada din 2007. Fara a lua in calcul variatia cursului de schimb, afacerile subsidiarei locale s-au majorat cu 54,8% in intervalul mentionat.
La inceputul acestui an, Carrefour a integrat reteaua de 21 de hipermarketuri Artima, preluata anul trecut de la Polish Enterprise Fund V pentru 55 mil. euro. Astfel, afacerile raportate la semestru includ si vanzarile diviziei de supermarketuri in intervalul februarie-iunie, potrivit reprezentantilor companiei.
In ultimele 12 luni, Carrefour si-a dublat numarul de hipermarketuri in Romania, de la 7 unitati, cate avea la finele primului semestru din 2007, ajungand la 14 magazine la finele lunii iunie. Acesta este cel mai mare ritm anual de expansine realizat de Carrefour de la intrarea sa pe piata locala, in anul 2001. In prezent, reteaua numara 15 hipermarketuri, ultima deschidere avand loc in Capitala, oras in care opereaza 6 hipermarketuri in acest moment.
In conditii comparabile (fara a lua in calcul expansiunea retelei), vanzarile Carrefour Romania au inregistrat un avans de 10,5% in primele sase luni ale anului fata de perioada similara din 2007, se mai arata in raportul financiar al grupului.
Rata de crestere organica este similara celei inregistrate anul trecut fata de 2006, Romania numarandu-se printre primele cinci piete ale retailerului, dupa ritmul de crestere organica.
La nivel local, expansiunea retelei a compensat influenta negativa de 14,5% a variatiilor cursului de schimb valutar asupra afacerilor Carrefour.
La nivel de grup, Carrefour a inregistrat in primul semestru vanzari de 47,1 miliarde de euro, cu 8% peste nivelul raportat in perioada similara din 2007. Obiectivul de crestere setat anterior pentru acest interval era de 7%. In conditii comparabile, vanzarile grupului au urcat cu 3,1%. Cele mai mari rate de crestere a vanzarilor au fost aduse de subsidiarele de pe pietele emergente din America Latina, Asia si Europa. Compania a inregistrat un avans al vanzarilor la semestru de 39,6% pe piata din America Latina si de 8,1% in Europa.
Pe piata romaneasca, reteaua de hipermarketuri Carrefour concureaza cu Real, divizie a grupului german Metro, Cora (Louis Delhaize), Auchan, Kaufland (Schwarz) si Pic Grup. Numarul hipermarketurilor din Romania ajunsese la 74 la finele lunii trecute, toate retelele de profil avand planuri de expansiune pe termen scurt si mediu.
Grupul francez este cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piata romaneasca, dupa valoarea vanzarilor, raportand anul trecut o cifra de afaceri de 866 milioane de euro, in crestere cu 42,2% fata de 2006.
Carrefour Romania estimeaza depasirea pragului de vanzari de un miliard de euro in acest an, doar cu reteaua de hipermarketuri. Operatiunile Carrefour la nivel local sunt conduse de francezul Patrice Lespagnol, care l-a inlocuit in functie in aprilie pe managerul spaniol Jacobo Caller Celestino.
Acesta din urma a preluat in schimb conducerea operatiunilor din Rusia ale retailerului francez, pentru a coordona lansarea Carrefour pe piata ruseasca.
Planurile Carrefour Romania pentru acest an prevad expansiunea retelei de hipermarketuri cu circa 7 unitati in total, pana la 18 magazine, si transformarea supermarketurilor Artima in Carrefour Express.
Planurile Carrefour prevad demararea expansiunii retelei de supermarketuri in 2009, fiind vizata o extindere agresiva, care nu exlude achizitia unor companii concurente. Carrefour Express concureaza cu retele precum Billa, Spar sau Interex, pe o piata care reprezenta anul trecut 15% din comertul romanesc cu bunuri de larg consum.

Carrefour Express a ajuns la 7 unitati

Recent, Carrefour a inaugurat doua magazine Carrefour Express la Resita si Petrosani, iar in total, retailerul a rebranduit pana acum 7 supermarketuri Artima. Pana la finele anului, compania va transforma toate cele 21 de magazine Artima in Carrefour Express, prin investitii totale de circa 6 milioane de euro. Artima a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 122,4 milioane de euro, in crestere cu 37% fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO