Companii

Dupa Kaufland, nemtii vin si cu "micutele" Lidl

17.01.2006, 20:08 28

Grupul german Lidl & Schwartz va aduce pe piata locala reteaua de magazine de tip discounter Lidl, dupa ce anul trecut si-a facut oficial intrarea divizia de magazine Kaufland.

Lidl a inceput deja anunturile de recrutare in presa centrala, compania stabilindu-si deja centre regionale de activitate la Bucuresti, Brasov si Iasi.

In plus, strategia companiei vizeaza intr-o prima faza, potrivit anunturilor companiei, coordonarea achizitiilor de terenuri si operatiunilor de inchiriere din Bucuresti, Craiova si Cluj-Napoca.

Lidl reprezinta un format de magazin de tip discounter (cu preturi reduse) de mici dimensiuni, strategia de expansiune din tarile din Europa Centrala si de Est fiind foarte agresiva.

Intrarea pe piata a retelei s-a petrecut prin deschiderea pe termen scurt a unui numar foarte mare de magazine. Acelasi lucru s-a intamplat deja si pe piata romaneasca cu unul dintre concurentii Lidl, grupul german Tengelmann.

Tengelmann a deschis in decursul unei singure luni 15 magazine in diverse orase din tara, planurile anuntate de oficiali vizand investitii de 200 de milioane de euro pentru mai mult de 120 de unitati. Lidl comercializeaza in magazinele sale o gama de aproximativ 1.200 de produse, cu precadere alimentare, dar oferta sa include si articole de menaj, textile sau electrocasnice.

La fel ca si celelalte magazine de tip discounter, compania germana va pune accent asupra marcilor proprii, in defavoarea marilor branduri, pentru a putea mentine un nivel scazut al preturilor.

Primele magazine Lidl au fost deschise in Germania in anii 1970, extinderea companiei continuand la nivel european in anii 1990. Fiecare unitate Lidl are o suprafata utila de 800-1.400 de metri patrati, ocupand un teren cu o arie cuprinsa intre 3.000 si 10.000 de metri patrati, situat in zone considerate ca noduri de circulatie. In plus, magazinele Lidl dispun de parcari cu 80-140 de locuri.

Lidl face parte din grupul Lidl & Schwarz, infiintat in Germania cu obiectul de activitate distributia.

Ulterior, grupul si-a impartit activitatea in mai multe segmente, fiind activ prin intermediul diviziilor Lidl, Kaufland si Handelshof. Grupul este deja prezent in Romania prin intermediul diviziei Kaufland, care a deschis primul sau magazin in octombrie 2005 la Bucuresti.

Segmentul magazinelor de tip discounter reprezinta in ultimii ani unul dintre cele mai dinamice ale pietei romanesti de retail. Primii jucatori internationali care au intrat pe piata au fost grupul franco-belgian Louis Delhaize si cel german Rewe, prin retelele Profi si XXL Mega Disocunt. Ulterior, germanii si-au adus pe piata locala si principala divizie de magazine de tip discounter, Penny Market, iar fostii sefi ai retelei XXL Mega Discount au decis sa dezvolte in paralel o retea proprie de magazine, Minimax Discount.

Ultimul jucator intrat pe piata este un alt grup german, Tengelmann, care a deschis primele sale 15 magazine in toamna anului trecut in Capitala si alte orase de provincie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO