Dacia Duster a devenit motorul de creÅŸtere al uzinei de la MioÂveni ÅŸi principalul produs roÂmânesc ce pleacă la export, având un impact direct nu doar asupra businessului GruÂpuÂlui Renault, ci ÅŸi asupra exporturilor ÅŸi Produsului Intern Brut al României.
Anul acesta, pentru priÂma dată în istoria uzinei Dacia de la Mioveni, DusÂter devine primul model din gama mărcii autohÂtoÂne care va înregistra într-un singur an o producÅ£ie de peste 200.000 de uniÂtăţi, potrivit estimărilor ZF pe baza datelor AsoÂciaÂÅ£iei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), cu o valoare de peste trei miliarde de euro, luând în calcul un preÅ£ mediu de 15.000 de euro cu TVA. Dacă se ia în calcul întreaga producÅ£ie dintre 2010 ÅŸi 2017, atunci cele peste 1,2 milioane de automobile Duster asamblate la Mioveni ar valora peste 18 miliarde de euro.
Duster are o miză cu atât mai importantă cu cât 64% din producţia uzinei Dacia din România este reprezentată de acesta, faţă de numai 25% în 2010. Mai mult, pe fondul cererii mari, luna trecută aproape 80% din maşinile ieşite de pe banda de asamblare de la Mioveni erau SUV-uri.
CreÅŸterea cotei Duster din producÅ£ia uzinei a contribuit direct la creÅŸterea cifrei de afaceri a Automobile Dacia, care anul trecut a urcat la 4,6 miliarde de euro, iar anul acesta ar putea creÅŸte spre 4,9 mld. euro, dacă păsÂtrează ritmul de creÅŸtere de 8,4% din priÂmul semestru al acestui an, cu toate că per total proÂducÅ£ia a scăzut cu 2,3% în primele 11 luni ale anului.
Miza din acest an a Automobile Dacia o reprezintă în continuare Duster, atât cel din generaÅ£ia anterioară care se va vinde până spre finalul anului, cât ÅŸi intrarea în producÅ£ie a celei de-a doua generaÅ£ii, care a fost lansat comercial la fiÂnaÂlul lunii noiembrie.
ÃŽn total uzina Dacia de la Mioveni a produs în priÂmele 11 luni aproape 293.000 de maÅŸini, în scăÂdere uÅŸoară de 2,4% faţă de perioada similară a anuÂlui trecut. Odată cu noua geÂneÂraÂÅ£ie a SUV-ului Duster, Grupul Renault a ridiÂcat miza ÅŸi a venit încă de la înÂceput cu versiunea PreÂstige, care până acum era oferită spre finalul ciÂclului de viaţă.
François Mariotte, directorul de vânzări şi marketing pentru marca Dacia, este de părere că o treime din vânzările noului Duster la nivel european vor fi din versiunea de top Prestige.