Companii

Elite vrea sa-si foloseasca mai bine brandul

10.03.2004, 00:00 36



Producatorul de cafea Elite International a intrat la inceputul anului pe piata alunelor si semintelor prajite, cu linia Delis, dupa ce a investit intr-o noua unitate de productie in Bucuresti. Reprezentantii companiei nu au dezvaluit valoarea investitiei realizate.



"Linia Delis a fost lansata la inceputul anului, include alune, seminte de floarea soarelui si de dovleac. Pana la sfarsitul anului ne-am propus sa ajungem la o cota de piata de 20%", a declarat Eli Rachmut, directorul general al companiei.



Elite mizeaza pe recunoasterea brandului sau pe piata cafelei, unde este lider cu o cota de piata de peste 50%. Cele doua marci cu care compania este prezenta pe piata sunt Elite, pentru cafea, si Elite Capuccino, pentru segmentul de capuccino.



Materia prima - alunele semintele verzi - este importata, dupa care este prajita si ambalataan Romania. Compania Elite International, cu capital israelian, mai detine o fabrica de cafea la Bucuresti, care fost construita in 1995, la intrarea pe piata a companiei. Cele doua fabrici, cea de cafea si noua fabrica, de alune si seminte, au in total peste 500 de angajati.



Principalii concurenti ai marcii Delis sunt companiile Flipper cu alunele Fiesta, Alka cu semintele Nutline, Mogy Hu, care produce alunele si semintele marca Mogy si alunele Standard Nutricia.



"Targetul este format din barbati si femei, in egala masura, cu venituri de toate categoriile", mai spune Rachmut. Compania va face cunoscuta noua marca prin investitii in publicitate. "Linia Delis va beneficia - ca si celelate produse lansate de Elite - de o promovare substantiala, atat prin media cat si prin actiuni promotionale", adauga Rachmut.



Elite Romania este unul dintre cei mai mari investitori in publicitate de pe piata romaneasca. Anul trecut, compania s-a clasat pe locul sase in topul investitorilor in publicitate, cu o investitie bruta (rate-card) de circa 36,5 milioane de dolari, din care cea mai mare parte in publicitate TV.



Rachmut a mai spus ca Elite International va continua sa-si dezvolte activitatea pe piata romaneasca prin extinderea portofoliului de produse si branduri. Pe piata cafelei prajite si macinate, Elite avea la sfarsitul anului trecut o cota de piata de 50,6%, pe piata cafelei instant, de 35,03%, iar pe segmentul de capuccino, cota de piata a fost de 31,04%, potrivit datelor furnizate de companie, care a citat un studiu realizat de firma de cercetare de piata MEMRB Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO