Companii

Elvila investeste peste 15 mil. euro in reteaua de retail

20.10.2004, 00:00 38

Producatorul de mobila Elvila intentioneaza sa investeasca in urmatorii trei ani in jur de 15-20 de milioane de euro in dezvoltarea retelei de magazine de suprafata de peste 5.000 de metri patrati, a spus Viorel Catarama, presedintele companiei.
"Avem deja terenul, proiectele, iar anul acesta vom incepe constructia unui magazin la Iasi, anul viitor la Ploiesti si apoi vor urma pe rand Craiova, Timisoara, Oradea, Cluj, Sibiu, Deva, Hunedoara, Pitesti, Arad. Ideea este ca in fiecare oras cu o populatie de peste 100.000 de locuitori sa avem cate un magazin de mare suprafata", a explicat Catarama.
Banii vor proveni din surse proprii si din credite bancare. "Elvila are un profit net anual de 3-4 mil.euro, si cred ca putem acoperi cel putin jumatate din investitii din surse proprii", a adaugat Catarma.
In prezent, reteaua de retail a companei Elvila cuprinde 32 de magazine din care cinci sunt de dimensiuni in jur de 5.000 de metri patrati (Bucuresti, Constanta, Brasov, Botosani, Alexandria). Catarama spune ca dupa deschiderea magazinelor de mare suprafata, magazinele mici din aceste orase vor fi inchise.
In orasele cu o suprafata de sub 100.000 de locuitori dezvolrarea retelei de retail a companiei urmeaza sa se faca in continuare prin sistemul de franciza. Francize Elvila exista in prezent in orase precum Targu Jiu, Focsani, Husi si Ramnicu Sarat.
Grupul Elvila, care are in jur de 4.500 de angajati, asteapta pentru acest an venituri totale de 100 de milioane de euro, potrivit lui Catarama. In jur de 65% din productia fabricilor Elvila este vanduta la export, iar restul pe piata interna. Catarma considera ca piatsa interna va deveni tot mai atractiva.
"Perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana va insemna o crestere a salariilor si deci a costurilor cu forta de munca. Aceasta va duce la o crestere a preturilor mobilei si nu este exclusa o diminuare a cererii la export. Din acest motiv, grupul Elvila se axeaza pe dezvoltarea unei retele de retail pe piata locala", a mai spus Catarama.
El spune ca Elvila va mai investi in urmatorii trei ani in jur de 10-15 milioane de euro in fabricile existente, dar ca nu va mai achizitiona noi fabrici. "Investitiile in modernizarea unei fabrici vechi de mobila sunt imense si nu mai am de gand sa fac acest lucru. Mai degraba voi construi o fabrica de la zero decat sa mai cumpar una veche", a mai spus Catarama.
Compania are acum patru fabrici de mobila la Beius, Ramnicu Valcea, Mizil si Piatra Neamt.
Catarama isi propusese la inceputul acestui an sa cumpere doua fabrici de mobila in nordul tarii, insa a renuntat ulterior tocmai datorita investitiilor masive in modernizare, pe care le necesitau.
Catarama considera ca si consumatorul roman devine tot mai atent la design si ca aceasta componenta va face diferenta in anii urmatori intre producatorii de mobila.
"Producatorii de mobila care nu vor tine cont de moda si de tendintele in designvor avea dificultati", apreciaza el.
Cei mai importanti jucatori pe piata mobilei sunt in afara de Elvila, grupul Mobexpert, Alprom, Silvarom. Productia totala de mobila din Romania se ridica la peste 900 de milioane de euro anual, din care aproape 80% este exportata.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO