Companii

Enterprise Investors extinde reteaua Profi cu cel putin 10 magazine si angajeaza 300 de oameni

Enterprise Investors extinde reteaua Profi cu cel putin 10 magazine si angajeaza 300 de oameni
01.03.2010, 23:18 96

Extinderea Profi va crea 300 de locuri de munca in acest an,investitiile in aceste proiecte putand fi estimate la peste 10 mil.euro. Profi, care a realizat anul trecut vanzari de circa 140 mil.euro, este al treilea mare retailer alimentar de pe segmentuldiscounterelor, dupa Penny Market si Plus.

Planurile noului actionar al retelei vizeaza insa schimbari inconceptul de retail al Profi si orientarea acestuia catre segmentulde retail de proximitate, dominat in prezent de micii comerciantiromani.

"Mergem mai mult spre segmentul de supermarket si vom miza maiputin pe produsele marca privata, pentru a ne distanta dediscounteri. In urmatoarea perioada vom extinde zona de produseproaspete din magazine si nu este exclus sa facem si un rebrandingal retelei", a declarat Gunter Grieb, directorul executiv alretelei Profi. Grieb a mai precizat ca alte investitii vor fiorientate in urmatoarea perioada in spatii de depozitare.

Profiar putea deveni astfel un competitor direct al retelelor Billa,Mega Image si Carrefour Market, care sunt in acest moment cei maimari jucatori pe segmentul supermarketurilor, si ar putea evitaconfruntarea directa cu LIDL, gigantul german din retail care si-afacut intrarea oficiala in Romania in urma cu cateva zile prinanuntul preluarii celor 94 de magazine Plus.

LIDL este un competitor mai de temut decat Tengelmann, fostulproprietar al Plus, datorita dimensiunii afacerilor sale la nivelinternational: in Europa, LIDL are vanzari de zeci de miliarde deeuro si isi disputa primul loc pe piata de profil cu Aldi.

Discounterele au fost in ultimul an cel mai dinamic segment alretailului alimentar, devansand pentru prima data hipermarketurileca ritm de expansiune. Bifarea unor locatii noi a adus operatorilorde profil cresteri de 30-40% ale afacerilor, comparativ cu 2008, peo piata care anul trecut s-a contractat cu circa 10% din cauzatemperarii consumului.

Anul trecut, Profi estima vanzari de 600 mil. lei (140 mil.euro) la nivelul lui 2009, in crestere cu circa 36% fata devaloarea raportata pe 2008.

Grieb mizeaza insa pe cresterea comertului de proximitate inurmatorii ani.

"Eu vad o revenire a comertului de proximitate la situatia dedinaintea aparitiei marilor retele de hipermarketuri. Oamenii seduceau in trecut la magazinele de la coltul blocului pentru a-siface cumparaturile curente. De data aceasta insa, vor castigaformatele moderne de comert care se duc foarte aproape deconsumator", a mai spus CEO-ul Profi.

Tranzactia anului

Achizitia Profi de catre Enterprise Investors pentru 66 mil.euro a fost tranzactia anului 2009 in retail. Planurile nouluiproprietar al retailerului vizeaza dublarea numarului de magazineoperationale in urmatorii 3-4 ani.

Profi avea la finele anului trecut 65 de unitati operationale,dintre care 10 magazine in Bucuresti.

Gunter Grieb, directorul executiv al retelei Profi: Eu vad orevenire a comertului de proximitate la situatia de dinainteaaparitiei marilor retele de hipermarketuri. Oamenii se duceau intrecut la magazinele de la coltul blocului pentru a-si facecumparaturile curente. De data aceasta insa, vor castiga formatelemoderne de comert care se duc foarte aproape de consumator

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO