Companii

Excelent a investit 17,5 mil. dolari in relansarea marcii Kandia

04.12.2003, 00:00 82

Noul brand Kandia, care se leaga de numele fabricii timisorene inaugurate acum doua secole, dar produs de catre fabrica de ciocolata Excelent din Bucuresti, are ca slogan "Ciocolata cu dragoste," dupa traducerea romaneasca a filmului cu Johnny Depp ("Chocolat").
Oricat de mare ar fi insa dragostea pentru ciocolata, Excelent a inteles ca pana la urma tot banii sunt mai importanti, asa incat a investit 17,5 milioane de dolari intr-o linie de productie elvetiana pentru fabricarea marcii Kandia, precum si in lansarea si promovarea noului produs.
In acest an, cele doua fabrici au fuzionat, dupa ce Excelent a preluat controlul Kandia de la fondul de investitii Rivta GmbH, in urma unei tranzactii de sase milioane de dolari. In urma fuziunii, cele doua companii sunt controlate de fondul de investitii East Europe Development Fund, care a cumparat Excelent prin intermediul Axis Investments, in 1999.
Daca in cazul Excelent, investitiile au fost constante, in cazul Kandia acestea nu mai avusesera loc de foarte multa vreme. Astfel ca una din primele consecinte ale fuziunii a fost lansarea noii marci Kandia, care s-a alaturat celei deja existente, Ambasador.
In lansarea si promovarea noului produs, Excelent a investit 2,5 milioane de dolari, conform reprezentantilor companiei.
Lansarea a cuprins un spot de televiziune si un print pentru outdoor realizate de agentia de publicitate McCann Erickson, cu sloganul "Ciocolata cu dragoste".
"Alaturarea intre ciocolata si sex este foarte naturala din punctul nostru de vedere, ambele generand senzatii puternice si placute," spune Ioana Moga, director de marketing al Excelent, adaugand ca se adreseaza cu precadere femeilor.
"Targetul a fost ales feminin din considerente de marketing, pentru a se putea comunica coerent, lucru ce nu-i poate impiedica pe copii sa manance atata timp cat tot mamele acestora sunt cele care cumpara," a spus Moga.
Cand vine vorba de ciocolata, se pare ca este la indemana sa te adresezi mai curand publicului feminin, asa ca ideea celor de la Excelent nu este noua.
Heidi Suisse Chocolats a initiat, de pilda, o campanie online pe doua site-uri care se adreseaza indeobste femeilor.
Cu noua campanie, Kandia se pozitioneaza pe segmentul premium, unde se mai gasesc marci locale ca Poiana sau Heidi.
Aceasta este cea mai agresiva campanie pe piata ciocolatei, dupa cea realizata de Supreme Imex pentru brandul Primola, lansat in urma cu ceva mai bine de un an pe piata.
Chiar daca acum cele doua companii au acum mai multe branduri, reprezentanta Excelent crede ca acestea nu se vor submina reciproc, ci, dimpotriva, este de parere ca este loc pe raft pentru toata lumea.
"Produsele Excelent si Kandia nu se afla in concurenta, iar din punctul de vedere al consumatorului sunt pozitionate diferit, neinterfatand, ba mai mult, completand piata printr-o oferta larga si variata, acoperind segmente foarte diverse de consumatori.
Excelent se adreseaza unei largi palete de consumatori prin portofoliul variat si gama extinsa de produse pe care le fabrica," a mai spus Moga.
Reprezentantii companiei nu au precizat care sunt estimarile privind vanzarile noului produs.Produsele celor doi producatori sunt distribuite atat prin distribuitori zonali cat si prin intermediul celor patru magazine Excelent din Bucuresti.
Fuziunea companiei bucurestene cu cea din Timisoara a insemnat, pe de alta parte, trecerea pe primul loc pe piata de ciocolata, cu o cota de piata de 39%, conform unor estimari.
Excelent a venit in acest "mariaj" cu o cota de piata de 27%, iar Kandia a venit cu 12%. Cele doua companii au detronat Kraft Foods Romania, care are o cota de piata de 35%, conform acelorasi estimari. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO