Companii

Eximtur: investim in turismul de afaceri

01.02.2006, 20:36 19

Agentia de turism Eximtur, unul dintre primii cinci jucatori din domeniu, vizeaza pentru 2006 o crestere de cel putin 30% a cifrei de afaceri, pe fondul deschiderii a doua noi reprezentante, in Timisoara si Oradea.

Cresterea ar putea fi sustinuta de pachetele de vacante de pe litoral, daca vremea va fi buna anul acesta in sezonul de vara, a declarat Lucia Morariu, presedinte Eximtur.

Morariu spune ca Eximtur si-a propus si deschiderea unei a doua agentii in Bucuresti, in a doua jumatate a anului curent, ceea ce va duce la un numar de opt agentii proprii ale firmei in Romania. Totodata, Eximtur are contracte cu 400 de agentii care revand pachete de vacanta pe litoralul Marii Negre.

"Vrem sa investim in turismul de afaceri. Nu ne intereseaza doar partea ce tine de organizari de evenimente, ci urmarim sa oferim servicii complete, este cel mai profitabil segment. Nu toata lumea isi permite sa plece in vacanta", spune Morariu.

Ea a precizat ca Eximtur urmareste dublarea vanzarilor in ceea ce priveste turismul de afaceri in 2006.

Aproximativ o treime din cifra de afaceri a agentiei a reprezentat turism de afaceri anul trecut (cam jumatate din biletele eliberate si totalitatea cazarilor la hoteluri din Romania operate de agentie). Pe segmentul de cazari in hoteluri (destinate exclusiv oamenilor de afaceri), agentia a avut cea mai mare crestere in 2005, de 45%.

O mare parte a jucatorilor din industria turismului au investit considerabil in zona turismului de afaceri, un segment foarte important odata cu intrarea pe piata romaneasca a mai multor companii internationale care si-au stabilit subsidiare la nivel local. Unele agentii chiar planifica sau au demarat deja investitii in hoteluri proprii destinate acestui segment, iar segmentul hotelier de trei-patru stele, destinat oamenilor de afaceri, a inregistrat cele mai multe intrari de unitati noi, fie prin constructia de noi locatii, fie prin intrarea de companii internationale cu contracte de management sau de franciza.

Agentia a inregistrat o majorare a cifrei de afaceri de circa 35% anul trecut fata de 2004, pana la valoarea de 19 mil. euro, din care mai mult de jumatate reprezinta activitatea de eliberare de bilete de zbor. "Cresterea a fost mai mult in cifra de afaceri decat in profit, pentru ca am investit in deschiderea celor doua agentii", explica Morariu. Potrivit acesteia, cresterea este aproape de valoarea bugetata la inceputul lui 2005.

Eximtur a avut o crestere de aproximativ 30% pe pachetele de turism intern (pana la valoarea de 5,8 mil. euro), de 13% pe segmentul de eliberari de bilete de zbor (8,7 mil. euro) si de 43% (2,8 mil. euro) la serviciile de turism extern. "Sezonul de iarna a mers prost, mai ales cu situatia din toamna, cu gripa aviara. Se mentin in continuare plecarile in strainatate", explica Morariu.

O mare parte a operatorilor de turism au avut probleme, mai ales in ultima parte a sezonului, pe fondul aparitiei focarelor de gripa aviara in Romania, care a rezultat in scaderea cererilor pentru pachetele interne (in Delta s-au scos de tot pachetele de sarbatori).

Pe de alta parte, vacantele in strainatate au fost foarte cautate in perioada de iarna in 2005, mai ales pe fondul faptului ca preturile practicate la nivel intern au fost asemanatoare sau chiar mai mari decat cele externe.



Cum a mers in 2005

* turism intern - 5,83 mil. euro, in crestere cu 1,35 mil. euro fata de 2004 (30,51% din total)

* eliberare de bilete de zbor - 9,9 mil. euro, fata de 8,7 mil. anul precedent (51,85%)

* pachete turistice in strainatate - 2,83 mil. euro, in crestere cu 43% fata de 2004 (14,84)

* cazare in hoteluri din Romania - 0,4 mil. euro, cu 45% mai mult fata de 2004

* Crestere de 35% a businessului fata de 2004

andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO