Companii

Expansiunea retelei Real este franata de problemele dezvoltatorilor imobiliari

Expansiunea retelei Real este franata de problemele dezvoltatorilor imobiliari

Tjeerd Jegen, directorul general al Real Hypermarket: Magazinul din Constanta, care era programat pentru deschidere in acest an, va fi finalizat pana la sfarsitul anului 2008, dar nu va mai fi suficient timp pentru inaugurarea lui in cursul acestui an

19.11.2008, 18:30 43

Real Hypermarket ar putea amana deschiderea a doua magazine planificate initial pentru anul viitor, deoarece unii dezvoltatori imobiliari cu care compania a semnat contracte de inchiriere nu au putut obtine credite bancare pentru demararea proiectelor.

"Compania Real nu este afectata in mod direct de criza financiara si de situatia economica actuala din Romania. Un efect indirect insa este amanarea deschiderii a doua magazine, deoarece o parte dintre dezvoltatori nu au putut obtine credite bancare pentru derularea proiectelor. Totusi, este posibil ca in 2009 acestia sa obtina finantare bancara. Planurile noaste de expansiune nu s-au modificat, doar s-au amanat", a declarat Tjeerd Jegen, directorul general al Real Hypermarket Romania.
Potrivit planului initial, Real urma sa deschida 7 hipermarketuri pe piata romaneasca in 2009.
Jegen a precizat ca vanzarile in magazinele retelei s-au majorat in octombrie, comparativ cu lunile anterioare, nefiind inregistrata o dinamica negativa a consumului in aceasta perioada. Real inaugureaza astazi al 17-lea hipermarket al retelei la nivel local, in orasul Arad, in urma unor investitii de aproximativ 22 mil. euro. Suprafata de vanzare a magazinului este de aproape 7.500 de metri patrati.
Pana la finele anului, retailerul va ajunge la 20 de hipermarketuri, sub targetul de 21 de unitati anuntat in 2008. "Magazinul din Constanta, care era programat pentru deschidere in acest an, va fi finalizat pana la sfarsitul anului 2008, dar nu va mai fi suficient timp pentru inaugurarea lui in cursul acestui an", a mai precizat Jegen. Real, divizia de hipermarketuri a grupului german Metro, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 367 mil. euro in Romania, in crestere cu 347% fata de 2006, pe fondul expansiunii in teritoriu.
Directorul companiei estimeaza pentru acest an o crestere a vanzarilor de aproape trei cifre procentuale (100% - n.red.), ceea ce ar putea duce valoarea afacerilor la peste 700 mil. euro.
Reteaua a deschis primul magazin pe piata locala in primavara anului 2006 si va ajunge la investitii totale de 300-350 mil. euro la sfarsitul acestui an. Cel mai mare competitor al sau este Carrefour, companie care va trece in acest an pragul de vanzari de un miliard de euro pe segmentul hipermarketurilor.
Grupul Metro, cu afaceri de doua miliarde de euro in Romania, va finaliza in T4 investitii de aproximativ 100 milioane de euro in cele doua retele ale sale prezente la nivel local, Metro Cash & Carry si Real.
Aceasta suma reprezinta aproximativ un sfert din valoarea investitiilor in extindere planificate de retelele internationale de retail alimentar pentru ultimele trei luni din an in Romania.
Retailerii au lasat pentru ultimul trimestru mai mult de jumatate din deschiderile planificate pentru 2008, unele inaugurari fiind intarziate din cauze ce tin de dezvoltatorii imobiliari sau de constructorii proiectelor.
La nivel local, comertul modern cu dominanta alimentara va totaliza peste 400 de magazine, dintre care circa 90 de hipermarketuri concentrate in Bucuresti si in orasele cu peste 100.000 de locuitori.
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO