Competiţia EY Entrepreneur of the Year 2022 a început miercuri 4 mai, perioada de înscrieri fiind până pe 30 septembrie.
Pandemia şi ulterior războiul din Ucraina au creat un context extrem de volatil pentru mediul de business local, antreprenorii români fiind puşi într-o situaţie dificilă din cauza inflaţiei, a costurilor în creştere, a întreruperilor lanţurilor de aprovizionare, dar în acelaşi timp în faţa unor noi oportunităţi de dezvoltare a afacerilor, sunt de părere participanţii la lansarea oficială a programului EY Entrepreneur of the Year 2022.
„Vrem să descoperim antreprenori care crează valoare pe termen lung, pentru clienţi, pentru comunităţi, pentru angajaţi şi societate. Sunt antreprenori care văd oportunităţi în adversitate. Competiţia din acest an este despre inovaţie şi hiperrezilienţă“, a spus Bogdan Ion, country managing partner România&Moldova EY în cadrul conferinţei. Inovaţie pentru că, după reinventarea digitală din pandemie, antreprenorii vor să inoveze, să investească în noi oportunităţi create de exemplu de nevoia de decarbonizare sau de criza alimentară. „Războiul din Ucraina a creat noi presiuni, inflaţioniste, legate de lanţurile de aprovizonare, de costuri, ceea ce duce la o reducere a creşterii în contextul revenirii postpandemice. Toate acestea aduc în discuţie nevoia de hiperrezilienţă pentru firmele antreprenoriale din România“, a adăugat Bogdan Ion.
Există deja în România un număr important de antreprenori locali care au în spate „şcoala“ crizelor trecute, a altor perioade dificile, urmate de creşteri şi dezvoltare, şi care au învăţat deja câteva lecţii importante despre supravieţuirea unui business.