Companii

Falcon, plus de 20% din electronice auto

21.12.2005, 18:46 9

Compania Falcon Electronics, unul dintre principalii jucatori de pe piata romaneasca a echipamentelor electronice destinate autovehiculelor, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 6,5 milioane de dolari (peste 5,4 milioane de euro), in crestere cu peste 20% fata de anul precedent.

"Piata este intr-o faza de maturizare, cu tendinta buna de apreciere a valorii obtinute in schimbul banilor. Desi preturile in medie au scazut cu 5-10%, volumele au crescut", spune Dan Cutui, director general al companiei.

El estimeaza ca tendinta se va mentine si la nivelul anului viitor, echipamentele pentru autovehicule urmand sa evolueze in acelasi ritm cu piata auto, dar nu cu aceeasi intensitate.

Practic, cresterea procentuala a pietei de electronice auto a fost mai scazuta decat a vanzarilor de masini noi, din cauza eroziunii preturilor si a cresterii nivelului de echipare originala, din fabrica.

"Piata va creste in ritm cu piata auto si eroziunea preturilor va continua. Noi categorii vor aparea insa sau vor creste, precum echipamentele video sau sistemele de navigatie", sustine reprezentantul Falcon Electronics.

Compania este prezenta pe segmentul sistemelor de securitate auto, instalatii de sonorizare auto, instalatii video auto si detectoare de radar.

Sistemele audio Sony si cele de securitate Viper/Directed detine cea mai mare pondere in vanzari, potrivit datelor companiei.

"Avem o cota de piata estimata de 30% pe total Mobile Electronics. Cota a crescut anul acesta cu 2-3%, aceeasi crestere fiind preconizata si pentru anul viitor", adauga Cutui.

In aceste conditii, compania estimeaza pentru 2006 afaceri de 7,5 milioane de dolari (peste 6,2 milioane de euro), ceea ce corespunde unei cresteri de 15% fata de acest an.

Piata de echipamente electronice pentru automobile are un potential important de crestere in urmatorii ani, potrivit analistilor, in conditiile in care puterea de cumparare mai mare si dezvoltarea sistemelor de creditare fac accesibile tot mai multe produse de calitate.

Chiar daca gradul de motorizare este foarte scazut in Romania, penetrarea electronicelor pentru automobile este foarte ridicata, mai mult de trei sferturi dintre masinile de import si jumatate dintre automobilele produse local fiind echipate cu sisteme de securitate.

La nivelul acestui an vanzarile totale de automobile noi vor trece de 250.000 de unitati, ceea ce corespunde unei cresteri de aproximativ 40% fata de anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO