Companii

Ferrosan transforma fabrica din Cluj in centru regional

12.06.2008, 21:40 71

Compania daneza Ferrosan, producator de suplimente alimentare si produse sterile pentru chirurgie, intentioneaza sa dezvolte unitatea de productie achizitionata la Cluj intr-un nucleu regional pentru Europa Centrala si de Est.
Intrata anul trecut pe piata locala prin achizitia producatorului de medicamente Alsifcom Intermed din Cluj-Napoca, Ferrosan va transfera in Romania intreaga productie din Danemarca si Norvegia.
Fabrica din Cluj-Napoca este prima capacitate de productie a companiei din afara Danemarcei, compania daneza achizitionand, pe langa activele Alsifcom, si un teren de 5.000 de metri patrati, aflat in vecinatatea fabricii clujene.
"Vrem ca Ferrosan Romania sa devina principalul furnizor de produse pentru unitatile noastre din Europa Centrala si de Est. Pe piata din Romania ne vom axa in principal pe dezvoltarea gamei de multivitamine pentru copii, segment unde vrem sa devenim lider de piata in urmatorii cinci ani", a declarat Michael Moeller Jensen, director de export la Ferrosan, companie cu o cifra de afaceri de peste 200 de milioane de euro la nivel international.
Pentru primul an de activitate, compania are in plan dublarea numarului de angajati pana la 60 de persoane la unitatea de productie de la Cluj, precum si atingerea unei cote de 10% din piata produselor de multivitamine pentru copii. In prezent, Ferrosan poarta discutii cu trei lanturi de farmacii si cu un numar de distribuitori, printre care se numara si ADM Farm, pentru a incheia parteneriate de distributie si vanzari.
"In ceea ce priveste cifra de afaceri, putem spune ca cinci milioane de euro este un obiectiv realist, pe care ne-am propus sa il atingem in urmatorii trei ani", a spus Adrian Hass, country manager la Ferrosan Romania.
Compania daneza nu a facut public bugetul de investitii care va fi alocat fabricii de la Cluj, precizand insa ca activitatea se va extinde in functie de evolutia cererii de pe piata.
Ferrosan intra pe piata locala cu trei categorii de produse: vitamine si minerale pentru copii din gama Multi-tabs, complexul de probiotice din gama Bifiform si produsele din gama Immuno, produse cu care danezii sunt lideri pe piata din Rusia, Ucraina si din statele scandinave.
Principalii jucatori de pe piata locala de suplimente nutritive, estimata la 60 mil. euro, sunt Walmark, Bayer Schering Pharma Romania sau Whyte.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO