Companii

Fiat reinvie mitul lui Cinquecento

Fiat reinvie mitul lui Cinquecento

click pentru imaginea marita

11.07.2007, 16:30 19

"Pana in momentul lansarii au fost inregistrate 25.000 de comenzi pentru noul Fiat 500. Pentru primul an estimam vanzari de pana la 120.000 de unitati", a declarat Luca de Meo, directorul marcii Fiat, cu ocazia lansarii noului Fiat 500, modelul ce reprezinta un remake al automobilului-emblema pentru Fiat lansat in 1957.
Potrivit reprezentantilor Autoitalia, importatorul Fiat in Romania, noul 500 va fi lansat oficial pe piata locala in luna ianuarie a anului viitor. Compania a spus ca nu se fac inscrieri de acum, chiar daca, probabil, va fi o perioada de asteptare dupa aducerea modelului.
Pretul de baza anuntat de constructor pentru Italia este de 10.500 euro, si poate ajunge pentru versiunea de top la 14.500 de euro. Pentru pietele emergente, pretul de inceput va fi redus la 9.500 de euro dar va contine o echipare de baza mai saraca. Pretul pentru Romania nu a fost inca stabilit.
Fiat 500 a fost lansat ca una dintre cele mai configurabile automobile din segmentul mini.
In total, daca se iau in considerare cele trei propulsoare, patru echipari, 15 tipuri de interior, noua jante, 12 culori, 100 de accesorii, cele trei odorizante pentru interior si cele 19 stickere pentru caroserie, se poate ajunge la 500.000 de versiuni.
Platforma lui Fiat 500 a fost dezvoltata in colaborare cu Ford Motor Company, si va fi utilizata si pentru generatia viitoare a modelului Ford Ka.
In ultimii trei ani Fiat Group si-a redus datoria industriala de la 10 miliarde de euro, la putin peste un miliard in primul trimestru al acestui an, a declarat Sergio Marchionne, CEO al Fiat Group.
In prezent grupul Fiat a adoptat o noua strategie, ce implica un plan pe patru ani, ce va imbunatati competitivitatea companiei pe piata auto. Pentru 2010 Marchionne estimeaza venituri de pana la 70 miliarde de euro si un profit de 5 miliarde, adica de aproape 100 de ori mai mare decat cel obtinut in 2004.
Noul Fiat 500 a fost proiectat la Centro Stile Fiat si va fi fabricat la uzina Tichy din Polonia.
In Romania Fiat a lansat luna trecuta sedanul compact Linea si urmeaza sa lanseze in luna septembrie noul Bravo.
Cele trei propulsoare respecta normele de polare Euro 5, ce vor intra in vigoare in septembrie 2009, iar structura interioara a masinii, impreuna cu cele sapte airbaguri (frontale, laterale, tip cortina si pentru genunchii soferului) asigura, potrivit constructorului, atingerea unui punctaj maxim la crash-testele EuroNCAP. Pentru Europa de Vest sistemul de control al stabilitatii, ESP, va fi disponibil standard indiferent de motorizare.
La fel ca si celelalte doua remake-uri, MINI si VW Beetle, Fiat a pastrat linia de design originala a lui Fiat 500, insa dimensiunile s-au apreciat semnificativ, din motive de siguranta si pentru a se incadra in dimensiunile actuale ale unui model de segment mini.
Cu o lungime de 3,55 m, o latime de 1,65 m si o inaltime de 1,49 m si un portbagaj de 185 litri, noul 500 se incadreaza in limitele clasei mini, fiind chiar cu 15 cm mai scurt decat MINI One.
Interiorul este suficient de spatios pentru a gazdui chiar si patru adulti. Insa cei care stau in spate, pentru a avea o calatorie ceva mai confortabila trebuie sa aiba neaparat sub 1,80 m, altfel vor lovi cu capul partea superioara a plafonului.
In fata, pentru a crea mai mult spatiu schimbatorul a fost mutat dintre scaune, la baza consolei, tendinta regasita la tot mai multe automobile, inclusiv la noua Toyota Auris, modelul de segment compact al constructorului japonez.
Ergonomia habitaclului se inscrie in limite normale, majoritatea comenzilor fiind amplasate la indemana. Un element diferit fata de majoritatea modelelor de pe piata, il reprezinta amplasarea butoanelor pentru geamurile electrice pe consola centrala, idee pe care o regasim si la Dacia Logan.
Calitatea materialelor din interior se ridica la nivelul lui Fiat Grande Punto. Sunt prezente si plastice mai slabe din punct de vedere calitativ, insa nu sunt "la vedere".
Gama propulsoarelor contine doua motoare pe benzina, de 1,2 litri/69 CP si 1,4 litri/100 CP si un diesel de 1,3 litri Multijet de 75 CP care reprezinta si modelul testat.
Motorul diesel s-a remarcat a fi deosebit de elastic si usor de condus in oras. Consumul in mediul urban nu a depasit 4,7 litri/100 km in timp ce pe autostrada, la o viteza constanta de 120 km/h s-a stabilizat la 3,9 litri/100 km. Performantele dinamice nu sunt extraordinare, masina accelerand de la 0 la 100 km in 12,5 secunde, insa datorita prezentei cuplului la turatii joase, 145 Nm la 1.500 rpm, se obtin reprize bune.
Suspensia reprezinta un compromis intre confort si sport, masina fiind stabila pe viraje, in timp ce majoritatea denivelarilor sunt absorbite fara socuri prea mari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO