Companii

Fildas si-a bugetat vanzarile la 110 milioane de euro

13.01.2005, 00:00 14

Distribuitorul de medicamente Fildas mizeaza pe o crestere de  peste 20% a vanzarilor in 2005, pe baza cresterii pietei, dar si a intensificarii activitatilor de marketing.
"Fildas si-a planificat o cifra de afaceri de 154 milioane de dolari (109 milioane de euro) in 2005, si intentionam sa atingem o cota de 15% din piata distributiei de medicamente", a declarat Anca Vlad, directorul general si fondatoarea companiei Fildas.
Anul trecut, compania a avut o cifra de afaceri de circa 91 milioane de euro, fata de 52 milioane de euro in 2003. Actionarii companiei sunt persoane fizice romane, Anca Vlad fiind actionarul majoritar.
In momentul de fata, vanzarile Fildas se adreseaza in proportie de 80% farmaciilor, respectiv 20% segmentului spitalelor, a mai spus Vlad. In conditiile in care spitalele intarzie uneori cu plata furnizorilor si mai multi ani, majoritatea distribuitorilor de medicamente si parafarmaceutice adopta o politica prudenta fata de segmentul spitalelor. Chiar daca platile catre distribuitorii privati au fost oarecum descongestionate in acest an, spitalele platesc inca livrari efectuate cu pana la 2 ani in urma.
Vlad considera ca motorul cresterii intr-o piata il reprezinta activitatea de marketing efectuata de competitori, aceasta fiind conditia esentiala de extindere a operatiunilor companiilor.
"Ne asteptam sa intre pe piata firme noi si produse noi, paralel cu o crestere a cererii pietei pentru produse de biotehnologie. Prin urmare, anticipam o crestere a ponderii importurilor in totalul valoric al pietei", a mai afirmat directorul general al Fildas.
Daca ne referim la numarul de unitati, ponderea produsului romanesc este foarte mare. In schimb, valoric, ponderea importurilor este mai mare datorita necesitatii de a avea in nomenclator si medicamente care nu se produc in tara, un alt motiv reprezentandu-l activitatea de marketing sustinuta a producatorilor externi care au succes in Romania, a mai spus Vlad.
Investitiile din 2005 ale Fildas vor viza, in principal, logistica si sistemele de comunicatii, insa Vlad nu a facut referiri la cuantumul valoric al investitiilor ce vor fi realizate.
Directorul Fildas estimeaza ca pe piata distributiei de medicamente va continua procesul de consolidare, ca urmare a reducerii marjelor de profit si necesitatii de reducere a cheltuielilor pe unitate vanduta. Piata distributiei este mai concentrata la nivelul sau superior, insa numarul companiilor de profil este inca foarte mare (peste 100).
Este de asteptat ca principalele companii de pe piata farmaceutica mondiala care inca nu au intrat in Romania sa isi extinda operatiunile si pe aceasta piata, din cauza potentialului mare de crestere pe care il au cheltuielile pentru consumul de medicamente per capita din tara noastra.
Compania germana Celesio, cel mai mare distribuitor si retailer de medicamente din Europa, a anuntat preluarea de la grupul farmaceutic Lek a 31,4% din actiunile companiei slovene Kemofarmacija, care este actionarul majoritar al distribuitorului roman de medicamente Pharmafarm, intrand astfel indirect si pe piata romaneasca.
Principalii competitori de pe piata distributiei de medicamente ai Fildas sunt Mediplus, companie a grupului A&D Pharma, Europharm Holding (detinuta de grupul britanic GlaxoSmithKline), Relad, Farmexim, Montero sau Pharmafarm.
Piata medicamentelor va depasi valoarea de 800 milioane de euro anul acesta, iar anul viitor estimarile se indreapta spre o piata de peste 1 miliard de euro (la preturi finale, cu adaosuri comerciale).
alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO