În primele şase luni din acest an vânzările de televizoare cu diagonala de peste 40 de inch (102 cm) au ajuns să reprezinte 20% din totalul vânzărilor de televizoare faţă de 17% cu un an înainte.
„Noi eram consumatori de diagonale mici, de sub 32 de inch (81 cm), însă în ultima perioadă se observă o creştere a apetitului pentru ecrane mai mari“, spune Violeta Luca, 33 de ani, numită în vara anului trecut în funcţia de CEO al retailerului de electroIT Flanco.
Ea adaugă că se simte în general creşterea vânzărilor de smartTV-uri care sunt astăzi la 33% din totalul vânzărilor, faţă de 27% în 2012. „Până la finalul anului ponderea va ajunge la 37-38%.“ Ea este de părere că vânzările în creştere de televizoare deştepte (smart TV) încurajează şi vânzările de accesorii (cum sunt cablurile) şi routere, ajutând astfel piaţa în ansamblu. La nivel de piaţă vânzările de televizoare au scăzut uşor în primul semestru, potrivit Violetei Luca. În ansamblu, piaţa de electronice a suferit un declin de aproape 4% în termeni de valoare în primul semestru din 2013 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 109 mil. euro, potrivit GFK Temax. Televizoarele au cea mai mare pondere în totalul vânzărilor din această categorie.