Companii

Fondurile mutuale revin "pe sticla", la cinci ani de la FNI

02.12.2005, 16:37 30

Societatile de administrare a investitiilor Certinvest si KD Investments au facut primul pas in promovarea fondurilor mutuale prin spoturi televizate.

Aparitia reclamelor la fonduri de invesTiTii vine dupa o pauza de mai bine de cinci ani. Alti administratori de fonduri le-ar putea urma exemplul in perioada urmatoare. Piata fondurilor mutuale pare sa fi depasit in sfarsit perioada dificila pe care acestea au traversat-o in urma scandalului de la sfarsitul anilor ''90 generat de prabusirea Fondului National de Investitii (FNI). FNI fusese ultimul fond care isi facuse reclama pe televizor. Odata cu estomparea ecourilor produse de acest scandal, prejudecatile romanilor cu privire la fondurile de investitii au inceput si ele sa dispara, spun administratorii, iar numarul de investitori in fonduri mutuale s-a majorat simtitor.

Pe acest lucru au mizat si cei doi administratori de fonduri cand au decis sa-si lanseze primele reclame. Conform reprezentantilor celor doua societati, aceste campanii de promovare vizeaza in primul rand educarea publicului si popularizarea fondurilor mutuale ca alternativa de investitii.

"Noi incercam sa investim mai degraba in educarea publicului, care nu stie inca cum functioneaza fondurile mutuale si ce randamente ofera investitiile in titluri de fond", a declarat Eugen Voicu, presedintele Certinvest. "Din acest motiv, campania noastra isi propune sa arate tocmai care sunt performantele fondurilor mutuale", spune el.

"Nu vrem sa fim agresivi si sa ne promovam neaparat produsele proprii. Vrem doar sa dam mesaje prin care sa aratam publicului ca fondurile mutuale reprezinta o alternativa de investitii serioasa", a aratat si Ion Mincu-Radulescu, presedintele KD Investments, parte a grupului sloven KD Group.

Aceste campanii de promovare implica un efort financiar semnificativ din partea societatilor de administrare. Campania derulata de Certinvest se ridica la circa 200.000 de euro, ceea ce reprezinta o parte importanta din veniturile societatii. Veniturile din administrare ale Certinvest se ridica in acest an la circa 380.000 de euro.

"Peste jumatate din veniturile din acest an vor fi investite pentru a ne face cunoscuti", spune Voicu. "Efectele acestei campanii se va vedea probabil in cateva luni".

Strategia de promovare a KD Investments este mai putin agresiva si implica costuri mai scazute. "Aparitia in presa video e o completare a strategiei noastre de dezvoltare pe care o avem in plan pentru perioada urmatoare. In momentul in care vom avea feedback, vom deveni si noi mai agresivi. Publicul nostru tinta il reprezinta tinerii, care sunt mai receptivi la oportunitatile noi care apar si se informeaza in-continuu", spune Radulescu.

Daca cele doua campanii vor avea succes, si alti administratori de fonduri mutuale ar putea incepe sa-si promoveze produsele prin intermediul televiziunii. "Anul viitor intentionam sa alocam si noi fonduri pentru campanii publicitare", spune Dorin Danescu, directorul SIRA, societate de administrare detinuta de Omniasig. Exista insa si jucatori care sunt inca reticenti fata de aceasta idee.

"Noi nu vrem sa iesim in fata si ne bazam in continuare pe clientii nostri fideli", spune Ilie Cenan, presedintele Globinvest, una dintre putinele societati independente de pe piata. andrei.chirileasa@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO