Companii

G’Market este a cincea dispariţie provocată de criză în comerţul local

Autor: Cristina Roşca

05.12.2011, 15:40 310

G'Market este a cincea dispariţie din retailul modern în perioada 2008-2011. Retailul modern autohton a pierdut în ultimii ani patru jucători, afectaţi de criza financiară care a redus apetitul pentru consum al românilor. Aceste exemple sunt Univers'all, companiei intrată în faliment, Pic, intrată în insolvenţă în 2009, Trident, aflată la rândul său în insolvenţă şi Ethos.

Închiderea reţelei de 14 supermarketuri Univers'all, companie controlată de omul de afaceri Razvan Petrovici, a fost primul esec rasunator din retail. La rândul său Pic, o altă companie cu capital autohton, deţinută de fraţii Penescu, a intrat în insolvenţă în 2009 cu datorii de circa 60 mil. euro. Pic, care avea la finele lui 2008 aproximativ 3.000 de angajati şi rulaje de 150 mil. euro, a rămas fără niciun hipermarket şi astfel a dispărut şi brandul, unul dintre cele mai puternice branduri locale din retailul autohton. În locul unităţilor Pic urmează a fi deschise magazine Succes, deţinute de omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină prin intermediul companiei SuccesNicCom. La rândul său Trident, controlat de familia Mateescu, a intrat în insolvenţă în august 2009 cu datorii de 25-26 mil. euro.

Tot criza financiară a condus la dispariţia unui alt brand, Ethos. Reţeaua de supermarketuri Ethos, controlată de Ion Şoloman, nu mai are funcţională niciuna dintre cele 20 de unităţi. Unele dintre spaţiile Ethos au fost preluate de reţele precum Profi sau Mega Image, care le-am transformat în magazine proprii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO