Companii

Genpact aduce un executiv din biroul GE de la Londra sa conduca operatiunile locale

Genpact aduce un executiv din biroul GE de la Londra sa conduca operatiunile locale

Pascal Henssen, 39 de ani, este noul sef al operatiunilor locale ale Genpact

12.05.2009, 14:48 133

Olandezul Pascal Henssen, 39 de ani, este noul sef al operatiunilor locale ale furnizorului de servicii de business si solutii tehnologice Genpact, cel mai mare angajator din industria locala de Business Process Outsourcing (BPO).

Procesele de BPO se refera la externalizarea acelor procese care nu au functie de baza in companii. Spre exemplu, un producator din industria bunurilor de larg consum va externaliza activitatile financiare, cele de resurse umane sau de logistica, pentru a se concentra pe productie.
Henssen a fost numit in urma cu aproape o luna Chief Operating Officer (COO) al Genpact pentru Europa, pozitie din care coordoneaza centrele de servicii din Romania, Polonia si Maroc. Henssen il inlocuieste in Romania pe irlandezul Philip Patrick Whelan, care a parasit tara din motive personale, la doar opt luni dupa venirea la Bucuresti.
Anterior venirii in Romania, noul sef al Genpact a fost timp de doi ani COO al operatiunilor General Electric Coporate Financial Services, fiind localizat la Londra, si are o experienta de peste 14 ani in diferite pozitii executive din cadrul gigantului american din care s-a desprins Genpact in urma cu cativa ani.
General Electric este cel mai important client al Genpact, iar Henssen a lucrat intensiv ca si client in ultimii ani cu centrele de servicii din Romania.
"Am ocazia sa aplic din experientele mele ca si client in timp ce invat mai multe despre perspectiva furnizorului de servicii", spune Pascal Henssen, care ii va raporta lui Patrick Cogny, CEO al Genpact Europa.
Olandezul a absolvit dreptul si administrarea afacerilor si vorbeste patru limbi (engleza, germana, daneza si franceza).
Genpact este primul jucator din BPO care a intrat pe piata locala in anul 2005 si are in prezent doua centre de servicii in Romania - Bucuresti si Cluj-Napoca - in care lucreaza aproximativ 1.400 de angajati, potrivit unor estimari ale ZF. Compania nu furnizeaza date cu privire la numarul de angajati la nivel local. Reprezentantii furnizorului de servicii au declarat anterior ca vor continua sa faca "sute de angajari" in acest an, in special in centrul de la Cluj, care are o capacitate de 450 de angajati.
Centrele din Romania sunt cele mai mari operatiuni pe care le are Genpact in Europa, asigurand suport pentru clienti internationali in peste 20 de limbi straine.
Gigantul american Accenture a fost a doua companie care a deschis un centru de BPO pe piata locala in 2006, la un an distanta de Genpact. Ulterior, au deschis operatiuni si indienii de la Wipro si cei de la WNS. O alta companie care are activitati in zona de BPO este TechTeam, care are peste 600 de angajati in Romania, 400 fiind dedicati diviziei de suport IT.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO