Companii

George Sanduleac, Audi: Separarea showroomurilor Audi de cele ale VW va asigura o accelerare a vanzarilor

George Sanduleac, Audi: Separarea showroomurilor Audi de cele ale VW va asigura o accelerare a vanzarilor

George Sanduleac, director de marca al Audi: "Fiecare marca trebuie vazuta ca o companie individuala. Audi este un brand premium, care trebuie sa ofere o alta gama de servicii in comparatie cu celelalte marci din cadrul grupului."

09.10.2007, 13:48 146

"Politica Grupului Volkswagen-Audi este de a avea retele exclusive pentru marcile din cadrul concernului. Fiecare marca trebuie vazuta ca o companie individuala. Audi este un brand premium, care trebuie sa ofere o alta gama de servicii in comparatie cu celelalte marci din cadrul grupului", a declarat George Sanduleac.
De la intrarea pe piata si pana in prezent cele doua marci au fost promovate impreuna, din acest an Porsche Romania, importatorul oficial, urmand sa separe activitatea de retail pentru Audi si Volkswagen.
"Audi a adoptat aceasta strategie la nivel global incepand cu 2002, iar implementarea sa pe piata locala a inceput din 2006. Politica grupului VW-Audi este de a individualiza fiecare marca, atat la nivel de costuri, cat si in ceea ce priveste profitul", a subliniat Sanduleac.
In acest an reteaua Audi pe piata locala s-a extins cu trei noi dealeri, in timp ce alte cinci isi vor schimba actuala locatie intr-una noua. Potrivit reprezentantilor Porsche Romania investitiile intr-un showroom Audi se ridica la peste 3 milioane de euro, fara a include in aceasta suma si pretul terenului, a carui suprafata este cuprinsa intre 7.000 si 10.000 de metri patrati.
"Costurile implicate de construirea unui nou dealership au crescut cu aproape 100% in ultimii doi ani, in principal datorita cresterii pretului terenurilor. Daca in 2005 investitiile intr-un dealer erau de aproximativ 1,5-2 milioane de euro, acum acestea sunt de 3,5-4 milioane de euro", a declarat Sanduleac.
In prezent doar exista pe piata locala doar doi dealeri comuni pentru VW si Audi, Porsche Bucuresti Vest si cel din Oradea. Elementul comun al celor doua marci este doar service-ul, nu si punctele de vanzare.
In cadrul editiei din acest an a Salonului Auto de la Bucuresti Audi a prezentat noul A4, modelul de clasa medie al gamei.
"Pana la sfarsitul acestui an vom livra aproximativ 80-100 de unitati din noul A4, in timp ce pentru 2008 estimam peste 1.000 de unitati", a spus Sanduleac.
Noul Audi A4 va fi lansat pe piata locala incepand cu sfarsitul lunii noiembrie, avand un pret de baza de 25.942 de euro.
Majoritatea clientilor actualei generatii a modelului A4 s-au reorientat la nivelul lui 2007 catre versiunile sportive ale acesteia.
"In 2007 peste 90% din clientii de Audi A4 au optat pentru versiunea S-Line, in comparatie cu numai 10% in 2006", a adaugat el.
In primele opt luni Audi a inregistrat pe piata locala vanzari de 1.834 unitati, in crestere cu aproape 61% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Audi si-a mentinut avantajul de pana la 500 de unitati in fata principalilor sai concurenti de pe piata premium. In acest an estimam vanzari de peste 2.400 de unitati", a subliniat Sanduleac.
In acelasi interval BMW si Mercedes-Benz, principalii concurenti ai Audi pe piata premium au inregistrat vanzari de 1.313, respectiv 1.608 unitati. In comparatie cu acestia, Audi a inregistrat si cea mai mare crestere, de 60,7%, fata de 41,6% BMW si 47,7% in cazul Mercedes-Benz.
In 2007 Audi a inregistrat pe piata locala si o crestere a pretului mediu, in comparatie cu anul trecut, datorita gradului mare de configurare a modelului, majoritatea clientilor optand pentru modele personalizate, cu optionale, in special la nivelul modelelor de top, precum limuzina A8 si SUV-ul Q7.
Pretul mediu al unui Audi livrat in acest an este de 44.000 de euro, in crestere cu 20% fata de 2006. Peste 40% din clientii de Q7 optand pentru versiuni personalizate, precum si 50% dintre cei de A8.
Vanzarile marcilor premium au inregistrat o crestere accelerata in acest an, in comparatie cu marci de volum, precum Skoda, care in primele opt luni a inregistrat o crestere de 21,3% in primele opt luni, cu mult sub rata de crestere a importurilor de 53,2%.
"Daca se iau in calcul cei trei mari jucatori, piata de automobile premium a avansat cu 49,6% in primele opt luni, Audi cu 60,7% fiind peste medie", a subliniat Sanduleac.
Reteaua Audi numara in prezent 14 dealeri, in acest an urmand a fi inaugurati alti trei.
La nivel mondial, Audi doreste sa-si separe reteaua de dealeri de cea a Volkswagen.
In 2002 existau aproximativ 5.000 de dealeri care comercializau atat modele Audi, cat si Volkswagen.
In 2007 s-a ajuns la 2.000 de dealeri comuni, in timp ce volumul s-a dublat. In 2008 vanzarile la nivel mondial ale Audi sunt estimate sa depaseasca un milion de unitati la nivel mondial.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO