Companii

GFK: 8 milioane de românii îşi fac cumpărăturile la Auchan-Real. Câţi bani lasă românii în cele două lanţuri?

GFK: 8 milioane de românii îşi fac cumpărăturile la...

Autor: Cristina Roşca

27.12.2013, 15:32 501

Retailerul francez Auchan, care deţine 31 de hipermarketuri în România după preluarea a 20 de magazine Real, va ajunge în 2014 al doilea cel mai important lanţ de hipermarketuri de pe piaţa locală după cifra de afaceri, urmând a depăşi Carrefour. Pe prima poziţie se va situa în continuare Kaufland care a obţinut afaceri de 1,45 mld. euro în 2012. Carrefour a obţinut pe segmentul de hipermarketuri afaceri de 962 mil. euro anul trecut în timp ce vânzările cumulate ale Auchan şi Real au depăşit 1 mld. euro. Auchan a preluat la finalul lui 2012 20 dintre cele 24 de magazine Real, tranzacţia primind acordul Consiliului Concurenţei în august 2013. Aceasta este cea mai importantă tranzacţie din retailul autohton, fiind evaluată la peste 200 mil. euro.

“Până în septembrie 2014, ne aşteptăm la o schimbare a topului ca urmare a preluării magazinelor Real de către Grupul Metro şi remodelarea acestora sub marca Auchan. Estimăm că la finalizarea acestui proces Auchan va fi al doilea cel mai important lanţ de hypermarketuri din România”, spune  Raluca Răschip, consumer goods & retail director în cadrul companiei de cercetare de piaţă GfK România. Auchan a început deja procesul de remodelare, însă acesta urmează a fi finalizat în 2014, moment în care sub sigla Auchan vor funcţiona 31 de magazine faţă de 18 în prezent. Auchan a rebranduit până în prezent şapte magazine Real, el având şi 11 magazine proprii.

“Dacă ne uităm la rezultatele cumulate ale celor doi retaileri - Auchan şi Real -, obţinute în prima jumătate a anului 2013, aceştia acoperă 7% din valoarea totală a bunurilor de larg consum consumate în interiorul casei şi puţin mai mult de un sfert din totalul cheltuielilor în hypermarket, având o bază de cumpărători de aproximativ 40% din gospodăriile din România”, potrivit GFK. În România există circa 8 milioane de gospodării, fiecare cu 2,56 locuitori. Potrivit calculelor ZF pe baza datelor GFK circa 8 milioane de români îşi fac cumpărăturile în magazine Auchan şi Real.

Reprezentanţii GFK spun că hipermarketurile au o cotă de piaţă de 28% în totalul comerţului local (modern şi tradiţional), în creştere cu 3 puncte procentuale faţă de 2012. Comerţul local este evaluat la 16 mld. euro, ceea ce înseamnă că în hipermarketuri românii au lăsat 4,5 mld. euro, din care peste 1,1 în Auchan şi Real.

“Principalul motiv al evoluţiei pozitive în hypermaketuri este faptul că mai mulţi români au ales să îşi facă cumpărăturile din acest format de magazin, fără să renunţe însă la altele.”

Studiul GFK are la bază informaţii obţinute prin monitorizarea consumului casnic în prima jumătate a anului 2013. Cercetare de tip Panel de Consumatori a GfK România este realizată pe un eşantion de 3.000 gospodării, reprezentativ la nivel naţional, prin scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO