Companii

Heineken, cel mai profitabil berar, se resimte după 2013: câştigul a coborât la 36 mil. euro

Onno Rombouts, managing director al Heineken România

Onno Rombouts, managing director al Heineken România

Autor: Ioana David

28.05.2014, 00:08 265

Producătorul de bere Heineken România a înregistrat anul trecut un profit net de 159,9 mil. lei (36,2 mil. euro), în scădere cu aproape 14% comparativ cu 2012. Aceasta este cea mai mare scădere de profit înregistrată de Heineken în ultimii trei ani, companie care în timpul crizei a fost cel mai profitabil berar de pe piaţa locală. Astfel, de la o marjă de profit de 17% în 2011, Heineken a lucrat cu o marjă de 14% anul trecut.

2013 a fost un an greu pentru companie şi din punctul de vedere al cifrei de afaceri, care a coborât cu 5%, până la 1,12 mld. lei (253 mil. euro). Contactaţi de ZF, reprezentanţii Heineken nu au dorit să comenteze pe marginea profitului obţinut.

Acestea sunt singurele informaţii disponibile despre profiturile înre­gistrate de producătorii mari de bere în 2013.

În anul anterior, Heineken fusese singura companie mare din industrie care a avut profit (Ursus, Bergenbier şi URBB au fost pe pierderi).

Onno Rombouts, managing director al Heineken România, spunea recent că vremea nefavorabilă, încrederea scăzută a consumatorilor şi majorarea accizei au dus la scăderea pieţei de bere în 2013, un an dificil în această industrie. Cu toate acestea, executivul menţiona că din punctul de vedere al valorii, cota de piaţă a companiei a crescut, fără să precizeze însă care este valoarea acesteia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO