Companii

Heineken, investitii de 50 mil. euro

07.05.2008, 17:14 40

Heineken Romania, liderul pietei locale a berii, va realiza anul acesta investitii de peste 50 de milioane de euro, mare parte a sumei fiind directionata catre capacitatea fabricilor de bere detinute, iar restul in mijloace fixe si achizitia de noi ambalaje.
Producatorul anunta continuarea si cresterea investitiilor in capacitatile de productie ale fabricilor detinute pe plan local dupa ce in prima parte a acestui an a achizitionat cel de-al doilea cel mai mare producator independent local, Bere Mures, intr-o tranzactie care a depasit 150 de milioane de euro.
Prin preluarea brandurilor Neumarkt, Dracula si Sovata, comercializate in mare parte in ambalaj PET, Heineken si-a crescut cota de piata la 31% si a ajuns la un volum cumulat al vanzarilor de peste 6 milioane de hectolitri anual.
Heineken Romania comercializeaza in ambalaj PET brandurile Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Hategana si Ciuc, cel mai recent brand lansat pe piata in acest ambalaj fiind brandul G?sser, in cursul anului trecut.
Cu aceste branduri in portofoliu, producatorul va profita de avantul vanzarilor de bere in ambalaj la PET, acest segment inregistrand cea mai mare crestere ca volum anul trecut, de 32,4% fata de 2006, potrivit studiilor AC Nielsen, citate de companie.
Cota de piata detinuta de acest segment in 2007 a fost de 44,4% din vanzarile totale ale pietei berii, care anul trecut a ajuns la 19,4 milioane de hectolitri, in crestere cu 9,6% fata de 2006.
Consumul de bere pe cap de locuitor a fost anul trecut de 89 de litri, in crestere cu 9% comparativ cu 2006, iar pentru anul acesta producatorii estimeaza atingerea unui consum de 95 de litri de bere per capita.
Reprezentantii Heineken estimeaza ca in 2008 piata berii va continua sa creasca, dar intr-un ritm mai lent decat in ultimii trei ani.
Heineken Romania a incheiat anul 2007 cu o cifra de afaceri de 700 de milioane de lei, aproximativ 210 milioane de euro, in crestere cu 18% in lei si 25% in euro fata de rezultatele obtinute in anul precedent.
Filiala din Romania a grupului Heineken a realizat in 2007 aproximativ 5,6% din afacerile de 3,7 miliarde de euro inregistrate de compania olandeza in regiunea Europei Centrale si de Est.
Principalii competitori ai Heineken in piata locala a berii sunt companiile Ursus Breweries (filiala locala a SabMiller), InBev Romania (filiala companiei belgiene cu acelasi nume), United Romanian Breweries Bereprod (filiala Carlsberg) si European Food (producatorul brandului Burger).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO