Companii

Heineken, la prima scadere a veniturilor din ultimii cinci ani

Heineken, la prima scadere a veniturilor din ultimii cinci ani
23.02.2010, 23:07 87

Heineken Romania, producatorul Golden Brau si Ciuc, a finalizatanul trecut cu o scadere a vanzarilor in linie cu piata, deaproximativ 11%, potrivit estimarilor companiei publicate inraportul grupului olandez.

Astfel, potrivit estimarilor ZF, filiala locala a Heineken avandut anul trecut 5,2 milioane de hectolitri de bere, respectiv ocota de piata de 28,7%, luand in calcul un volum al pietei de 18milioane de hectolitri in 2009. Spre comparatie, potrivit ultimelordate disponibile in 2008 producatorul avea o cota de piata de29%.

"Scaderea de 11,3% inregistrata de piata (in 2009 - n. red.) afost determinata de canalul off-trade (vanzarile realizate inretail - n. red.), care a fost afectat negativ de declinul puteriide cumparare si de sumele mai mici de bani trimise in tara de catreromanii care muncesc in strainatate", au declarat reprezentantiicompaniei.

Acestia au completat ca brandul Golden Brau a raportat inaceasta perioada un declin al vanzarilor mai mic decat cel alpietei, in timp ce marcile Heineken, Ciuc si Bucegi au inregistratscaderi ale vanzarilor de peste 11%.

Reprezentantii Heineken Romania nu au facut niciun comentariu pemarginea acestor rezultate pana la inchiderea editiei.

Rezultatul obtinut de Heineken Romania este similar cu celinregistrat in prima jumatate a anului trecut, cand directorulgeneral al companiei - Jan Derck van Karnebeek - anunta o scadere avanzarilor in volum de peste 11%, in ritmul pietei, si o cresterede 12% a cifrei de afaceri.

Daca si ritmul de crestere al cifrei de afaceri s-a pastrat panala finalul anului trecut, inseamna ca filiala locala a Heineken afinalizat anul 2009 cu afaceri de 928 mil. lei (circa 221 mil.euro), cu o scadere usoara in euro.

Cresterile de pret realizate de Heineken Romania in cursulanului trecut nu au putut compensa scaderea volumelor, de aceeaveniturile si profitul EBIT (Earnings Before Interest and Taxes -profitul operational) au inregistrat scaderi la nivel organic.

"In plus, devalorizarea leului fata de moneda euro a determinato scadere a profitului operational in euro cu peste 7 milioane deeuro", sustin reprezentantii Heineken in raportul anual.

Filiala locala a grupului olandez va continua sa puna accentanul acesta pe dezvoltarea brandurilor si a vanzarilor, dar si pereducerea costurilor, dupa ce in 2009 a inchis trei unitati deproductie a maltului si a anuntat in luna ianuarie a acestui aninchiderea fabricii din Hateg.

Singurul producator de bere care a mai anuntat pana in prezentevolutia rezultatelor financiare in 2009 este United RomanianBreweries Bereprod (URBB). Producatorul brandurilor Tuborg si Skola finalizat anul trecut cu afaceri similare atat in volum, cat siin valoare cu cele din 2008. In plus, URBB a raportat o crestere cu15% a cotei de piata in volum a companiei, la 9,5%. Principalulcompetitor local al Heineken, Ursus Breweries, nu a anuntat incarezultatele aferente anului trecut. Producatorul berilor Ursus siTimisoreana a inregistrat insa o scaderea a vanzarilor in volum de18% in ultimele trei luni ale anului trecut, fata de o crestere de11% in aceeasi perioada a anului 2008, desi a castigat cota depiata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO