Companii

Henkel a crescut cu 15% in 2002

26.03.2003, 00:00 18

Henkel Romania, filiala a producatorului de cosmetice, detergenti si adezivi Henkel Central and Eastern Europe (CEE) a avut anul trecut o cifra de afaceri de 43 milioane de euro, in crestere cu 15,5% fata de 2001. Cu aceste rezultate, compania a contribuit cu circa 8% la vanzarile pe Europa Centrala si de Est ale companiei.
Reprezentantii companiei nu au precizat ce a determinat aceasta crestere, insa au afirmat ca volumul vanzarilor realizate anul trecut se datoreaza tuturor celor trei divizii ale companiei prezente in Romania: detergenti si produse pentru curatat, produse cosmetice si adezivi.
"In ceea ce priveste detergentii, cele mai bune volume le-au realizat produsele din gamele Persil, Pur, Silan, Clin si Bref. In ceea ce priveste produsele cosmetice, s-au evidentiat- prin prisma volumului de vanzari nete- produsele din gamele Palette, Fa, Taft, Schauma si Bac. Dintre marcile de adezivi, cele mai active in anul 2002 au fost Ceresit, Loctite, Teroscon si, Pritt, Moment si Super Bond", au spus reprezentantii Henkel Romania.
Henkel nu are un centru de productie pentru detergenti in Romania si cel putin deocamdata oficialii Henkel CEE exclud o astfel de posibilitate.
In schimb, compania a optat anul trecut pentru Serbia, unde a achizitionat 70% din actiunile unui producator de detergenti si de unde probabil ca vor fi exportate produse si catre Romania.
"Serbia si cele 10 milioane de locuitori ai sai reprezinta o piata importanta pentru Henkel. In plus, compania este amplasata central intr-o regiune cu 55 milioane de locuitori. Din aceste motive, exista oportunitati foarte mari pentru derularea exporturilor catre tarile vecine,"  a declarat presedintele Henkel CEE Frederich Stara.
Henkel are insa in Romania o fabrica de adezivi, Henkel Bautechnik, inaugurata cu aproape trei ani in urma. Reprezentantii Henkel nu au spus insa care a fost aportul acestei divizii la vanzarile totale ale companiei.
Henkel Bautechnik a fost deschisa in urma unei investitii de aproximativ cinci milioane euro, iar principalii sai actionari sunt Henkel CEE (65%) si un investitor autohton.
Pe piata cosmeticelor si a detergentilor, Henkel s-a situat anul trecut pe locul al 13-lea in topul primilor o suta de investitori in publicitate din Romania, cu o investitie de 14,6 milioane de dolari la rate card, conform datelor CSOP/Taylor Nelson Sofres.
Pe aceasta piata se afla si cei mai mari jucatori cu care Henkel concureaza, in mare parte companii multinationale ca Procter&Gamble si Colgate-Palmolive.
La sfarsitul anului trecut, cele trei companii au intrat intr-un adevarat "razboi" pe piata detergentilor de vase. Acest "razboi" a fost declansat de P&G, care s-a lansat, in premiera pe aceasta piata cu detergentul Fairy.
Pana la intrarea P&G, Henkel si Colgate-Palmolive ocupau 95% din aceasta piata cu detergentul Pur, respectiv Axion.
De asemenea, pe alte segmente de piata, compania mai concureaza cu Beiersdorf, Unilever si Johnson&Johnson.
Anul trecut Henkel a mai lansat pe piata romaneasca numeroase produse din portofoliul sau international, cum ar fi produse din gama Fa, geluri de par Taft sau Persil.
Cele mai mari piete din Europa Centrala si de Est pentru Henkel au fost, anul trecut, filiala din Polonia, cu o cifra de afaceri de 205 milioane de euro, urmata de Austria, cu 179 milioane de dolari, Ungaria, cu 122 milioane de euro si Cehia, cu 90,4 milioane de euro.
Reprezentantii companiei nu au precizat unde s-a situat de aceasta data filiala romaneasca. In 2001, Romania s-a situat pe locul al saselea in regiune. Anul trecut, Henkel definea filiala romaneasca drept una din companiile cu cel mai mare potential pentru companie.
Infiintata in 1994, filiala romaneasca a Henkel are aproximativ 270 de angajati.
La randul ei, Henkel CEE, care cuprinde 15 tari, a avut anul trecut o cifra de afaceri de 818 milioane de euro, in crestere cu 8,5% fata de 2001. Un factor care a generat cresterea de anul trecut a fost zona Europei Centrale si de Est, care a adus companiei vanzari de 639 milioane de euro. Pe plan mondial, Henkel a avut vanzari de 9,6 miliarde euro in 2002.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO