Companii

Henkel: Reducerile de pret nu se resimt neaparat in profit, inca mai pot aduce cresteri de consum

Henkel: Reducerile de pret nu se resimt neaparat in profit, inca mai pot aduce cresteri de consum

Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania: Sa promitem insa ca ne mentinem pe aceasta pozitie (locul 7 in ierarhia companiilor din grup) in 2010 este loterie. Daca nu vor fi dezastre economice este posibil sa realizam acest lucru. Obiectivul este ca Henkel Romania sa fie un furnizor de profit tot mai important pentru grup, iar castigarea de cote de piata si cresterea consumului vor fi pilonii majorarii profitului in urmatorii ani.

01.06.2010, 23:38 75

Liviu Sfrija, presedintele Henkel Romania, pariaza pe crestereacotelor de piata si a consumului pentru a livra grupului profiturimai mari in urmatorii ani. In Romania, compania a inregistrat in2009 o rata a profitului EBIT (operational) de peste 10%, potrivitdirectorului Henkel.

Producatorul detergentilor Persil si Pur a raportat anul trecuto cifra de afaceri de 571 milioane de lei (135 mil. euro), inscadere cu 3% in lei fata de 2008, divizia de adezivi (Loctite,Moment) avand aproximativ jumatate din aceasta valoare. Celelaltedivizii ale Henkel Romania sunt detergentii si produsele cosmetice(precum Taft sau Palette).

"Sa promitem insa ca ne mentinem pe aceasta pozitie in 2010 esteloterie. Daca nu vor fi dezastre economice este posibil sa realizamacest lucru", afirma Sfrija.

Cum va face fata insa presiunii pe preturi mici? In industriaalimentara, de exemplu, aceasta a adus insolvente in randul micilorproducatori.

"Pretul este aproape de a deveni singurul criteriu de alegere aunui produs. Reactia producatorilor este de a reduce preturile, daracest lucru nu se resimte neaparat in profit. Sunt segmente depiata pe care, daca aduci produse mai ieftine, cresti consumul,ceea ce salveaza profitul", subliniaza directorul Henkel.

Companiavrea sa muste din cota de piata a competitorilor pentru a-siasigura cresteri de peste 10% pe piata bunuilor de larg consum in2010.

"Obiectivul este ca Henkel Romania sa fie un furnizor de profittot mai important pentru grup, iar castigarea de cote de piata sicresterea consumului vor fi pilonii majorarii profitului inurmatorii ani".

"Noi am adoptat strategia agresiva: in criza ne crestem cotelede piata pe toate segmentele pe care activam. Anul acesta vom mergepe aceeasi strategie".

In anul 2009, una dintre masurile care au vizat imbunatatireaprofitabilitatii subsidiarei locale a Henkel a fost externalizareaserviciilor de logistica prin incheierea unui parteneriat cufurnizorul logistic Essers.

"Avem noroc ca nu activam doar pe piataconstructiilor"

"La nivelul intregului portofoliu anticipam o crestere avanzarilor companiei in acest an, iar lansarile de produse noi voravea o importanta la fel de mare ca si in 2009 si in aniianteriori", mai afirma Sfrija. El nu pariaza insa nici in acest anpe revenirea pe crestere a diviziei de adezivi pentru constructii,lovita in 2009 de un declin al cererii pe piata de 20-30%.

"Dupa multi ani in care aceasta a fost motorul cresteriicompaniei, in 2009 am avut noroc cu portofoliul de produsecosmetice si detergenti, care a compensat scaderea vanzarilor deadezivi", subliniaza managerul.

Sfrija se asteapta ca 2010 sa fie un an mai greu decat celanterior, din cauza masurilor de austeritate anuntate recent deautoritati pentru reducerea deficitului bugetar.

"Sunt sigur ca vor fi disponibilizari atat la stat, cat si inmediul privat in 2010. Desi nu exista companie care nu-si firevizuit structura de costuri pana acum din cauza crizei, nu credca poate afirma cineva ca restructurarile din mediul privat s-auterminat", mai spune Sfrija.

Sectorul de bricolaj, o piata estimata la peste un miliard deeuro care s-a intors la proiectele mici, s-a confruntat anul trecutcu o scadere a cererii de 20-25%, comparativ cu 2008. De parteacealalta, piata bunurilor de larg consum nealimentare a inregistratun usor declin fata de 2008, de pana in 10%.

"Odata ce li se reduce salariul cu 25% sau sunt trimisi insomaj, oamenii nu cred ca se vor grabi la banca sa ia un creditpentru o casa noua in acest an. Probabil ca nu vor mai schimba nicifaianta din casa in aceste conditii", afirma Sfrija.

Scadere pe linie si in sectorul bunurilor de largconsum

Anul acesta a debutat cu scaderi pe linie si in sectorulbunurilor de larg consum: un studiu publicat recent de compania decercetare a pietei GfK Romania arata un declin de 5% al pietei deprofil in primul trimestru fata de aceeasi perioada din 2009.

"Pe segmentul detergentilor, anul trecut a fost o stagnare apietei, dupa cresteri de peste 10% in ultimii 5-6 ani. Inceputulanului 2010 arata din pacate scaderi de piata la nivelul valoriivanzarilor. Raspunsul producatorilor este scaderea preturilor", maispune el.

Directorul Henkel Romania pariaza insa in acest an pe un avansde peste 10% al vanzarilor de produse cosmetice si detergenti,comparativ cu 2009.

O buna parte din crestere ar putea veni din continuareainvestitiilor in dezvoltarea portofoliului de produse. De altfel,si competitorii sai mari, precum Unilever sau Procter & Gamble,mizeaza pe lansari de produse noi pentru a dinamiza piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO