Companii

Hidroconstructia,afaceri cu 18% mai mari anul trecut

18.01.2006, 20:17 68

Hidroconstructia, una dintre cele mai mari companii de constructii de pe piata locala, a obtinut anul trecut o cifra de afaceri de 156 mil. euro, in crestere cu 8% fata de valorile prevazute initial, potrivit reprezentantilor companiei.

"Aceasta crestere se datoreaza numarului mare de contracte pe care le-am semnat anul trecut, in special in domeniul de constructii edilitare si infrastructura", a declarat pentru Ziarul Financiar Emil Timofti, directorul general al Hidroconstructia.

Afacerile companiei au crescut astfel cu 17,6% fata de 2004, cand a inregistrat o valoare de 132,6 milioane de euro.

Conducerea companiei raporta pe primele sapte luni ale anului trecut o crestere de 142% a afacerilor fata de perioada similara din 2004 pe fondul contractelor semnate in primul semestru, determinate de cererea crescanda de lucrari pentru reconstructia si consolidarea unor diguri afectate de inundatii. De altfel, valurile de inundatii din vara anului trecut a determinat o crestere puternica a cererii de materiale de constructii. Hidroconstructia, infiintata in 1950, este la origine o companie specializata in constructii hidrotehnice, afacerile sale avand o crestere constanta pana in 2002, cand au atins valori record de 121,6 milioane de euro. Ulterior, volumul de afaceri a inceput sa scada, compania incercand sa se stabilizeze prin intrarea pe noi segmente de pe piata constructiilor.

In afacerea autostrazilor, estimata la circa 7 mld. euro pentru anii urmatori, Hidroconstructia s-a plasat deja ca subcontractor al firmei americane Bechtel, contractorul general al autostrazii Brasov-Bors. Compania se numara printre subcontractorii corporatiei americane Bechtel la lucrarile de executie ale autostrazii Transilvania, contract cu o valoare de aproximativ 2,4 miliarde de euro. Lucrarile de executie a autostrazii au fost oprite pe parcursul anului trecut, autoritatile romane solicitand o renegociere a contractului cu partea americana.

Recent, reprezentanti ai guvernului au anuntat ca au fost incheiate procedurile de renegociere a contractului cu Bechtel, astfel incat lucrarile vor fi reluate in acest an, parte din ele urmand sa fie finantate de catre stat.

Atat Hidroconstructia, cat si alte companii romanesti implicate in acest proiect au fost afectate de oprirea lucrarilor la autostrada, unul dintre proiectele majore de infrastructura lansate pe piata romaneasca in ultimii ani.

In ultimii ani, mai multe companii romanesti s-au orientat pe piata proiectelor mari catre postura de subcontractor al gigantilor internationali care au intrat pe piata locala.

Astfel, Hidroconstrcutia este subcontractor pentru compania italiana Astaldi in realizarea soselei de centura pentru orasele Pitesti si Craiova, precum si pentru italienii de la Todini, care construiesc centura ocolitoare a Sibiului.

Ca strategie, Hidroconstructia s-a orientat in ultimii ani catre asocierea cu companii straine de constructii pentru a prinde contracte de valori mari, inclusiv afacerea autostrazilor estimata la aproximativ 7 mld. euro in anii urmatori.

Pentru o pozitionare cat mai buna pe proiectele mari de infrastructura, compania a anuntat ca are in plan chiar derularea unor investitii in zona facilitatilor de productie de materiale de constructii. Hidroconstructia era interesata anul trecut de o asociere cu o firma austriaca pentru investitii in productia de asfalt. Compania de constructii dispune deja de facilitati de productie de betoane, astfel incat pasul pe piata asfaltului ar putea fi vazut ca o expansiune a portofoliului companiei intr-o zona a industriei cu rate bune de profit.

Industria constructiilor din Romania a traversat o perioada de convulsii in anii ''90, din 2000 incoace fiind pe un trend constant de crestere. Ratele de crestere ale pietei si de rentabilitate au atras in ultimii ani multi producatori de materiale de constructii pe piata intr-o cursa a achizitiilor si a investitiilor in Romania. Hidroconstructia s-a privatizat in 1995 prin metoda MEBO (cumpararea actiunilor de catre salariati si conducere), in prezent pachetul de actiuni fiind detinut de catre 7.000 de persoane fizice. Compania numara aproximativ 7.000 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO