Companii

Importatorul Ambi Pur: Piata odorizantelor trece de 23 mil. euro

26.02.2008, 20:12 141

Compania Safilar, importatorul odorizantelor Ambi Pur detinute de gigantul american Sara Lee, si-a bugetat in acest an o cifra de afaceri de 15,6 milioane de euro, dupa ce in 2007 a raportat afaceri de 13 milioane de euro.
"In prezent, odorizantele Ambi Pur si produsele de hartie Frisbi si Sensitive detin cea mai mare pondere din totalul vanzarilor, dar urmarim sa scadem ponderea acestora in favoarea categoriilor recent lansate pentru a echilibra portofoliul de produse Safilar. Un portofoliu echilibrat inseamna o stabilitate a businessului deoarece nu mai exista dependenta fata de o categorie de produse sau alta", a declarat Flavius Berciu, directorul de vanzari al Safilar.
In ultimele trei luni compania a lansat marcile Humydry, brand de produse anti-umiditate si Genera, brand de produse de ingrijire personala. Reprezentanul Safilar considera ca si cresterea cifrei de afaceri de anul acesta cu 20% va fi influentata atat de cresterea cotei de piata a unora din produsele care alcatuiesc portofoliul companiei, cat si de lansarea noilor categorii.
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare MEMRB, citat de Safilar, piata odorizantelor din Romania este estimata la 23,5 de milioane de euro, din care brandul Ambi Pur, importat de Safilar, detine o cota de 17,1%, respectiv 92,2%, pe segmentul auto. Conform aceleiasi surse, piata produselor de hartie din Romania, care include hartia igienica si prosoapele din hartie, ajunge la 44 de milioane de euro, iar brandurile Frisbi si Sensitive, care intra in aceasta categorie, detin o cota de piata de 10,2%.
Si pe piata produselor de ingrijire a incaltamintei, estimata la 6,3 milioane de euro, brandul Kiwi detine o cota de 31,1%, potrivit datelor companiei. Dezvoltarea comertului modern reprezinta unul dintre cei mai importanti factori de crestere a vanzarilor companiei, datorita pozitionarii produselor Safilar in segmentul premium.
"Principalul avantaj al retailului modern este faptul ca stimuleaza achizitia din impuls si pune la dispozitie cadrul pentru vanzarea produselor premium. Exista insa si dezavantaje, care constau in taxele mari pentru listare si activitati de marketing".
De aceea, importatorul Ambi Pur apeleaza in continuare si la retailul traditional, mai ales pentru odorizantele auto, pentru care cea mai mare pondere din vanzari se inregistreaza in benzinarii sau magazinele de piese auto. "Retailul traditional are o mai mare flexibilitate si ne permite sa patrundem si in zone neatinse de supermarketuri si hipermarketuri, chiar daca vanzarile nu sunt atat de mari".
Cele mai importante investitii realizate de Safilar anul trecut s-au indreptat catre activitatile de marketing pentru produsele nou lansate. Compania aloca anual pana la 15% din cifra de afaceri activitatilor de marketing, brandurile afllate in faza de lansare beneficiind de un buget special care nu tine cont de cifra de afaceri a companiei, ci de obiectivele urmarite de aceasta.
Sara Lee Corporation este unul dintre cele mai mari grupuri din lume care activeaza in domeniul produselor de larg consum, avand la nivel mondial peste 150 de mii de angajati. La nivel local, Safilar are un numar de 150 de angajati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO