Companii

Importatorul Toyota mizeaza pe afaceri de 140 mil. euro

Importatorul Toyota mizeaza pe afaceri de 140 mil. euro

Click pentru imaginea marita

22.03.2007, 19:50 30

Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe piata autohtona, estimeaza o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro in acest an, in crestere cu aproximativ 45% comparativ cu rezultatele din 2006.
"In acest an estimam o crestere a volumului de vanzari pana la cifra de 8.500 de unitati, mai mult cu 45% fata de 2006, in urma noilor lansari. In concordanta cu cresterea livrarilor credem ca si afacerile vor evolua in aceeasi masura, in conditiile in care anul trecut am avut vanzari de peste 100 de milioane de euro", a declarat Mihai Bordeanu, director de marketing al Toyota.
In 2006 compania a vandut 6.152 de autovehicule, cel mai vandut model fiind Toyota Corolla cu 1.600 de unitati. Performantele acestui an sunt bazate pe modelul Corolla sedan, pe lansarea noului Auris, dar si a modelelor Yaris si Avensis.
"Am lansat recent modelul de volum Corolla, iar marti am lansat modelul Auris. Pentru luna iulie avem programata intrarea pe piata a facelift-ului Avensis si a Corolla Verso. Gama de modele va fi completata, la sfarsitul acestui an, cu noul model de teren Landcruiser", a adaugat Mihai Bordeanu.
Auris, lansat in aceasta saptamana, tinteste un segment de consumatori de pana in 30 de ani si are un pret de pornire de 14.600 de euro ce poate ajunge pana la 19.500 de euro, cu TVA inclusa.
Modelul are ca principali concurenti pe piata romaneasca Ford Focus, Volkswagen Golf si Peugeot 307.
Ca sustinere a cresterii vanzarilor Toyota, directorul companiei a mentionat si avantajul obtinut de marcile straine la finele anului trecut cand pentru prima data livrarile pentru masinile de import au depasit livrarile de masini de productie interna.
Bordeanu a declarat ca Toyota Romania isi va extinde reteaua de dealeri in acest an prin incheierea de parteneriate cu inca trei distribuitori. Noile unitati vor inaugura centre ce integreaza showroom, depozite de piese de schimb si service.
Extinderea retelei in 2007 va incepe cu un complex Toyota ce va fi lansat in mai la Timisoara, urmatoarea lansare fiind programata la nivelul Bucurestiului.
Investitia pentru realizarea unui centru integrat dupa standardele impuse de Toyota se ridica la circa trei milioane de euro. Cea mai recenta investitie Toyota a avut valoarea de 5 milioane de euro si a constat in realizarea unui centru integrat, Toyota Bucuresti Nord, de 11.000 metri patrati, ce include doua showroom-uri, un service auto si depozitul aferent.
Reteaua de retail a companiei este formata din mai mult de 20 de centre de prezentare a celor 15 parteneri din Bucuresti si din teritoriu.
Bordeanu a mentionat ca extinderea retelei de unitati de prezentare face parte din strategia de impunere a imaginii marcii, care a intrat relativ tarziu pe piata din Romania. Pentru marca high-end a constructorului nipon, Lexus, reprezentantii companiei au inaintat o crestere a volumelor de vanzare pana la 200 de unitati in acest an, in crestere cu 300% fata de cele 45 de unitati comercializate anul trecut.
"Performantele marcii au fost reduse dat fiind faptul ca pana anul trecut s-a comercializat prin intermediul dealerilor Toyota. Acum insa Lexus beneficiaza de un showroom propriu si de o echipa de vanzari", a declarat Bordeanu. La nivel mondial, Toyota a raportat pentru intregul an 2006 cresterea vanzarilor cu 12,9% devansand producatorii americani Ford, General Motors si Chrisler, care au avut scaderi de 8%, 8,7% si respectiv 5%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO