Companii

Importurile de masini defecte la a doua mana au fost interzise in Polonia

22.03.2001, 00:00 38



Mii de camioane si trailere incarcate cu automobile avariate au blocat punctele de trecere ale frontierei dintre Polonia si Germania, grabindu-se sa intre pe teritoriul polonez inainte ca Guvernul sa adopte reglementari mai stricte in ceea ce priveste importurile de automobile second-hand, relateaza agentiile internationale de presa.

Vamesii polonezi estimeaza ca sirurile de autovehicule de transport se intind pe mai multi kilometri pe teritoriul Germaniei, la cele mai solicitate puncte vamale, iar camioanele asteapta cate 50 de ore pentru a intra in Polonia.

Presati de producatorii auto locali, care au observat ca vanzarile de automobile noi au scazut cu 25% anul trecut, membrii Cabinetului polonez au interzis importurile de vehicule avariate, incepand de sambata.

Diviziile din Polonia ale concernelor Fiat, Daewoo si General Motors au afirmat ca scaderea vanzarilor se datoreaza reglementarilor permisive la importurile de masini second-hand, care le permit importatorilor polonezi sa introduca in tara autoturisme foarte uzate.

Acestea sunt ulterior reparate la ateliere locale si vandute la preturi foarte reduse comparativ cu costul unor masini noi asemanatoare.

Noile reguli vor afecta puternic atat pe importatori, cat si companiile de transport, atelierele de reparatii auto, care vor fi nevoite sa concedieze o mare parte din personal, in conditiile in care principala sursa de venituri va fi eliminata.

"Vehiculele din import nu pot fi tratate ca niste gunoaie nedorite. Efectele schimbarii reglementarilor vor fi foarte grave pentru industria auto" a declarat Mariusz Durek, de la firma de import Auto-Jack.

Anul trecut, Polonia a importat aproximativ 200.000 de automobile uzate, aproape dublu fata de cele 114.000 importate in anul precedent. In acelasi timp, vanzarile de autovehicule noi au scazut de la 640.186 in 1999, pana la 468.752 de vehicule in 2000.

Unul dintre cele mai importante efecte semnalate a fost caderea cu aproximativ 39% a vanzarilor de automobile nationale, in timp ce vanzarile de automobile importate au crescut cu 14%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO