Companii

„În ultimii 12 ani nu am prins şase luni mai puţin predictibile ca cele din primul semestru“, spune şeful Accent Travel&Events

„În ultimii 12 ani nu am prins şase luni mai puţin predictibile ca cele din primul semestru“, spune şeful Accent Travel&Events

Lucian Boronea, directorul agenţiei de turism Accent Travel&Events: În ianuarie şi martie am avut vânzări «fru moase», în creştere. După ce a fost făcut anunţul cu tăierea salariilor şi apoi cel cu mărirea TVA-ului, vânzările s-au contractat. Influenţa TVA-ului se va vedea în mod sigur în vânzările de anul acesta.

26.07.2010, 23:07 92

AgenŢia de turism Accent Travel&Events, una dintre cele maimari companii de pe piaţa de profil, a avut vânzări de 7,5 milioanede euro în primele şase luni ale anului, mai mult cu 8% faţă derezultatele obţinute în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Deşi am avut o creştere a vânzărilor în prima parte a anului, nuam atins nivelul bugetat, adică suntem cu 7% sub rezultatelebugetate", a declarat Lucian Boronea, directorul agenţiei de turismAccent Travel&Events, care a rulat anul trecut o cifră deafaceri netă de 13,7 milioane de euro şi un profit de aproape900.000 de euro cu 46 de angajaţi.
Pachetul majoritar de circa 80% din acţiuni al agenţiei de turismeste deţinut de compania Comac Limited înregistrată în Cipru, întimp ce Lucian Boronea controlează aproape 15% din companie, restulacţiunilor fiind deţinute de Stanciu Ioana Loredana şi MihalacheTiberius.
"În ultimii 12 ani de carieră nu am prins şase luni mai puţinpredictibile ca cele din primul semestru. Este foarte greu să facipredicţii când guvernanţii trec de la o decizie la alta într-untimp foarte scurt", a afirmat Lucian Boronea.
Pentru a atrage mai mulţi clienţi şi implicit pentru a creşteîncasările, agenţia de turism Accent Travel&Events a investitrecent 100.000 de euro în dezvoltarea unei platforme de vânzărionline, ce oferă acces direct la rezervarea de bilete de avion la800 de companii aeriene şi 50.000 de hoteluri.
Piaţa agenţiilor de turism s-a contractat anul trecut cu 22%, pânăla 550 milioane de euro. Printre cei mai mari jucători de peaceastă piaţă, alături de Accent Travel&Events, se numără HappyTour sau Eximtur.
"Sejururile vândute în destinaţiile interne au contribuit cu 3,5milioane de euro în vânzările totale ale agenţiei, în timp cesejururile în străinătate ne-au adus 1,4 milioane de euro, iarrestul a fost generat de evenimente şi bilete de avion", a spusBoronea, a cărui agenţie se concentrează pe vânzări de vacanţe înţară. El a explicat că a vândut în primele şase luni cu 12% maipuţine pachete de vacanţă pe litoralul românesc. În luna iunie aanului acesta, hotelurile şi pensiunile de la mare aveau mai multde jumătate de camere goale pe fondul absenţei turiştilor, potrivitdatelor Asociaţiei de Promovare a Litoralului.
"În ianuarie şi martie am avut vânzări «fru moase», în creştere.După ce a fost făcut anunţul cu tăierea salariilor şi apoi cel cumărirea TVA-ului, vânzările s-au contractat. Influenţa TVA-ului seva vedea în mod sigur în vânzările de anul acesta", a precizatşeful Accent Travel&Events, companie ce lucrează cu clienţiprecum Orange, Petrom, Subaru, Romexterra.


Accent Travel în cifre
13,7 mil. euro - cifră de afaceri în 2009
900.000 euro - profit
46 de angajaţi
7,5 mil. euro - cifră de afaceri în S1 din 2010
8% - creşterea vânzărilor din primele şase luni
3,5 mil. euro - încasările agenţiei din pachete vândute pedestinaţii interne

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO