♦ Haleon s-a desprins în 2022 de gigatul farma britanic GSK, devenind o companie independentă, listată la bursă, care activează în zona de consumer healthcare ♦ Portofoliul de produse include branduri precum Parasinus, Theraflu, Voltaren, Centrum, Sensodyne şi Corega
Branduri precum Parasinus, Voltaren, Sensodyne, Corega, Centrum, dar şi altele, generează în România vânzări de peste 370 mil. lei pentru Haleon, compania nou apărută în peisajul farmaceutic global după desprinderea din 2022 de gigantul britanic GlaxoSmithKline Consumer. Acest nivel plasează piaţa locală în fruntea ţărilor din Europa Centrală şi de Est pe care compania activează, într-o piaţă extrem de dinamică a produselor de consumer healthcare, de la medicamente fără reţetă, suplimente alimentare la produse de igienă orală.
„România este foarte bine văzută la nivel de grup, are o poziţie foarte puternică în Europa Centrală şi de Est, suntem cea mai mare ţară din clusterul din care facem parte, împreună cu Ungaria, Cehia şi Slovacia, livrând aproximativ 11% din vânzările totale ale Europei Centrale şi de Est şi având o creştere susţinută în ultimii ani. Nu spunem nu (unei fabrici proprii în România – n.red.), dar nu avem nimic concret în momentul acesta. Businessul nostru este în dezvoltare, dacă vor apărea oportunităţi şi lucrurile se vor regla, noi suntem deschişi la a ne dezvolta şi mai mult businessul în România“, a spus Cătălin Crânguş, country manager al Haleon România, într-un interviu pentru ZF.
Valoarea totală a pieţei de consumer healthcare la nivel global este de circa 160 miliarde de lire sterline (echivalentul a 180 miliarde de euro), potrivit managerului Haleon România. El adaugă că această industrie a avut cea mai dinamică evoluţie în ultimii ani din întreg sectorul bunurilor de larg consum.