♦ „Trebuie să-i instruim pe profesori pentru a preda în mod diferit. Trebuie să ne concentrăm pe a-i învăţa pe copii cum să înveţe şi să uităm de conţinut” ♦ „Ştim că 40% dintre tinerii din România sunt analfabeţi funcţional. Doar 24% dintre tinerii din România au studii universitare, faţă de 40% din media UE. Cum putem să planificăm să devenim sustenabili în economie, dacă nu facem la fel în ceea ce priveşte predarea în şcoli?” ♦„Nu putem acţiona la fel ca în ultimii 30 de ani şi să ne aşteptăm să avem un rezultat diferit. Dacă ne dorim cu adevărat un rezultat diferit, trebuie să ne schimbăm obiceiurile.”
Sistemul educaţional din România trebuie să se schimbe de la temelie pentru a putea fi la baza transformărilor economiei, trebuie să dispară metoda de predare clasică în care profesorii stau la catedră şi le predau copiilor stând pe un scaun. Trebuie să lucrăm la abilităţile profesorilor şi să le arătăm copiilor cum să înveţe, susţin reprezentanţii asociaţiilor de educaţie şi ai mediului privat prezenţi la a 19-a ediţie a forumului Superbrain: „Defining our future”.
„Nu cred că putem ignora programa şcolară, matematica, ştiinţa sau engleza, dar cred doar că copiii au o inteligenţă care merge pe mai multe direcţii, unele care le dezvoltă şi le cultivă mintea. Evident, una dintre funcţiile primare ale şcolii, ale sistemului educaţional, este să se concentreze pe matematică şi ştiinţă. Şi cred că, în general, nu se face prea bine. Când profesorii stau în faţa unei săli de clasă şi le predau copiilor stând pe un scaun, le îndeasă informaţii în creier, este cu adevărat irelevant în lumea de astăzi. Poate că a fost relevant în anii 1980 şi 1990, dar astăzi nu mai are sens”, a spus Richard Joannides, fondator al Verita International School.