Companii

John Kyritsis: Supermarketurile au armele lor in lupta cu hypermarketurile

31.01.2006, 20:02 32

Directorul general al retelei Mega Image crede ca supermarketurile si-au gasit nisa lor pe piata locala, chiar in conditiile extinderii agresive a hypermarketurilor si magazinelor discount.

"Retelele de hypermarketuri si cele de magazine de tip discounter (cu preturi reduse si un portofoliu limitat - n. red.) se dezvolta foarte puternic in acest moment in Romania. Avem insa si noi, supermarketurile, argumentele noastre", crede John Kyritsis, director general al retelei Mega Image, detinuta de grupul beglian de retail Delhaize.

El spune ca preturile produselor din reteaua de supermarketuri sunt in general cu cateva procente mai ridicate decat ale celor din hypermarketuri sau magazine discounter.

"Nici nu ne propunem sa ne luptam cu aceste formate de magazine din punctul de vedere al preturilor. Aceasta nu inseamna ca nu incercam sa avem preturi bune. Dar argumentul nostru este reprezentat de valoarea pe care o oferim pentru un anumit pret si mai ales de accentul pe care il punem pe produsele proaspete", spune Kyritsis.

Produsele proaspete reprezinta 40-50% din vanzarile anuale ale retelei de supermarketuri, potrivit propriilor estimari.

"Clientii nostri merg si la hypermarketuri precum Carrefour. Daca de acolo isi cumpara cele necesare pentru o saptamana sau mai mult, in magazinele noastre vin aproape zilnic pentru produse alimentare proaspete. As putea spune din acest punct de vedere ca in cea mai mare parte a produselor nu concuram in mod direct cu hypermarketurile sau magazinele discounter", adauga Kyritsis.

Diferentele strategice dintre supermarketuri si celelalte formate de magazine se regasesc si in privinta locatiilor. "Fata de hypermarketuri avem avantajul ca putem ajunge mai aproape de client, deoarece avem nevoie de suprafete mai mici. Spre deosebire de magazinele discounter, nu achizitionam toate suprafetele pe care le gasim libere in interiorul orasului, ci doar pe acelea care ne avantajeaza. Spre exemplu, pot spune ca nu vom ajunge cu un magazin in sudul orasului, cel putin pentru moment, deoarece puterea de cumparare de acolo si pozitionarea noastra in piata nu justifica o astfel de decizie", adauga Kyritsis.

Mega Image a deschis in schimb un magazin in Pipera, zona de nord a Capitalei, acesta fiind situat in apropierea unuia dintre concurenti, La Fourmi.

"Zona rezidentiala din nordul Capitalei este foarte importanta si cred ca pot functiona foarte bine mai multe supermarketuri in acea zona, deoarece puterea de cumparare este peste medie", adauga Kyritsis.

Reteaua Mega Image opereaza in prezent 17 magazine in Bucuresti, Ploiesti si Constanta si are in plan alte cateva magazine pentru Capitala.

"Am putea deschide un magazin si la Constanta, unde mai avem deja un supermarket si am beneficia de pe urma logisticii deja existente", completeaza John Kyritsis.

Reteaua detine in prezent doua formate de magazine - supermarketurile Mega Image care au in general suprafete de 1.000 de metri patrati sau mai mult si un format mai redus - Mega Image City, pentru suprafete de pana in 600 de metri patrati.

"Avem o distributie aproape echilibrata intre cele doua formate de magazine, care detin cam jumatate din total", spune Kyritsis.

Supermarketurile Mega Image au realizat anul trecut vanzari de 65 de milioane de euro, spune Kyritsis, in crestere fata de mai putin de 50 de milioane de euro in urma cu un an.

"Cred ca vom incheia cu un rezultat echilibrat, fie ca vorbim de o usoara pierdere sau un usor profit. Oricum de anul acesta vom incepe sa inregistram si profit net", sustine reprezentantul Mega Image.

Reteaua de supermarketuri si-ar putea creste in acest an vanzarile pana la 80 de milioane de euro, potrivit propriilor estimari.

"Anul trecut am inregistrat o crestere a numarului de clienti cu 20%, acelasi trend urmand a fi inregistrat si in acest an. Mai mult, am inregistrat si o crestere a bonului mediu (valoarea medie a achizitiilor facute de clienti - n. red.) la 25 de lei (peste 6 euro). Cu toate acestea, bonul mediu ramane insa cu mult in urma celui pe care il inregistreaza supermarketurile noastre din Grecia cu 30 de euro, sau Belgia, unde valoarea este si mai mare. Din fericire, in Romania avem mai multi clienti decat in Grecia si Belgia si volumul total al vanzarilor din magazine este compensat de acest lucru", adauga Kyritsis.

Mega Image a fost una dintre primele retele de supermarketuri aparute pe piata locala, fiind dezvoltata de investitori eleni. Din anul 2000, grupul belgian Delhaize a cumparat 51% din atiuni, dar si-a marit ulterior participatia la 70% si 100%.

Principalii concurenti ai Mega Image pe piata locala sunt retelele internationale Billa sau Rewe, dar si unele dezvolatte local precum La Fourmi, Univers''all, sau Artima. La Fourmi si Artima au fost anul trecut tinta unor achizitii din partea unor fonduri de investitii elene si poloneze. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO