Companii

JTI dupa integrarea Gallaher: rulaj mai mare cu 40%, inchiderea unei fabrici si restructurarea portofoliului

JTI dupa integrarea Gallaher: rulaj mai mare cu 40%, inchiderea unei fabrici si restructurarea portofoliului

Click pentru imaginea intreaga

26.05.2008, 00:30 74

Preluarea producatorului de tigarete Gallaher de catre Japan Tabacco International (JTI) a contribuit la cresterea cu circa 37% a cifrei de afaceri in lei, inregistrata de companie pe piata locala, JTI pastrand atat angajatii jucatorului preluat, precum si o parte a marcilor acestuia, precum Smart, Ronson sau Sobranie.
Astfel, JTI a inregistrat anul trecut afaceri estimate la circa 389 mil. euro (1,3 mld. lei).
"Contributia fostei companii Gallaher a fost semnificativa, avem o baza financiara mult mai solida si un portofoliu de marci mai competitiv. Cresterea fata de 2006 este de circa 40% si se datoreaza cresterii volumului de vanzari si largirii portofoliului de produse", a spus Gilda Lazar, director corporate affaires al JTI Romania. Astfel, din portofoliul Gallaher JTI a pastrat Smart, Ronson, Sobraine si a renuntat la Saint George, LD, Sovereign.
JTI a pastrat cei circa 85 de angajati ai Gallaher, pe care i-a relocat la propria fabrica. "Una dintre directiile importante ale integrarii Gallaher a vizat integrarea activitatilor de productie ale companiei, respectiv transferarea productiei marcilor in fabrica JTI. Ca urmare, fabrica Gallaher si-a incetat activitatea la sfarsitul anului trecut", a precizat Gilda Lazar.
Terenul si cladirea pe care era pozitionata fosta fabrica Gallaher erau inchiriate.
In 2007, productia JTI Romania a fost de circa opt miliarde de tigarete, marcile produse pe plan local fiind Winston, Camel, Benson&Hedges, Monte Carlo, Winchester, Ronson, More si Smart. Pentru anul acesta, reprezentantii companiei estimeaza o crestere a productiei cu circa 20%.
"Productia va fi ajustata nevoilor companiei - cresterea volumelor destinate exporturilor, largirea portofoliului de branduri, lansarea de noi tipuri de produse", a spus Gilda Lazar. In acest an, JTI Romania va exporta 14% din volumul total, tigaretele produse in fabrica din Bucuresti fiind exportate in tarile baltice, Ungaria si Bulgaria si filtre in Serbia si Andorra.
In ceea ce priveste importurile, doua marci din portofoliul companiei (Sobraine si Glamour) sunt produse in afara tarii, in Polonia, de unde este importat si produsul Winston Super Slims.
Din portofoliul JTI, Winston a inregistrat in continuare cel mai mare volum de vanzari, in timp ce unul dintre cele mai accelerate ritmuri de crestere, de 20%, a fost inregistrat de Camel.
Pentru acest an compania estimeaza o crestere a volumului de vanzari de o cifra si o crestere a valorii de doua cifre, in conditiile in care se estimeaza o usoara scadere a pietei.
"Volumul pietei s-a mentinut constant in ultmii doi ani, la circa 35 de miliarde de tigarete, o usoara scadere fiind estimata pentru 2008 pana la 34,5 miliarde de tigarete, in special din cauza migrarii populatiei active", a spus Gilda Lazar. Potrivit ei, valoarea pietei a fost de 2,5 miliarde de euro anul trecut, dintre care 2,2 miliarde de euro reprezinta valoarea pietei legale, iar 300 mil. euro reprezinta contrabanda. Aceasta piata este impartita de trei jucatori mari, Philip Morris, British American Tabacco (BAT) si Japan Tabacco International (JTI).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO