Companii

Julius Meinl si-a cumparat cu 1,8 mil. euro importatorul si vine cu o retea de cafenele

27.01.2006, 20:24 887

Producatorul cafelei Julius Meinl a cumparat o firma de distributie din Targu Secuiesc si pregateste dezvoltarea unei retele de cafenele in sistem de franciza.

Grupul austriac Julius Meinl Industrie Holding GMBH, producatorul marcii de cafea Julius Meinl, a cumparat in toamna anului trecut firma Novo SRL din Targu Secuiesc, judetul Covasna.

Oficialii celor doua companii nu au dorit sa precizeze valoarea tranzactiei, estimata de surse din piata la aproximativ 1,8 mil. euro.

Dezvoltata de la zero de doi intreprinzatori locali - Tibor Dobri si Simon Attila Ladislau - Novo era inainte de achzitie importatorul exclusiv pe piata romaneasca al marcilor de cafea Julius Meinl.

"Suntem de patru ani pe piata romaneasca si businessul a crescut an de an intr-un ritm foarte mare. Pot sa spun ca a fost cel mai mare ritm de crestere al vanzarilor de cafea Julius Meinl dintre toate tartile din regiune", a spus Tibor Dobri, unul din cei doi fosti asociati ai firmei Novo. In urma vanzarii actiunilor firma si-a schimbat denumirea in Julius Meinl Romania, iar Tibor Dobri a preluat functia de director general.

"Tranzactia a inclus patru contracte. A inclus si o tranzactie imobiliara, adica vanzarea sediului firmei catre noul actionar", a spus Dobri.

Consultantul legal al Julius Meinl in aceasta tranzactie a fost firma de avocatura Stoica si Asociatii. Julius Meinl Industrie Holding Gmbh este un holding de investitii cu sediul in Viena, cu activitatea concentrata pe Europa Centrala si de Est.

In afara profilului principal, prelucrarea si comercializarea de cafea, firma are din 2000 la Viena un supermarket, Julius Meinl am Graben, precum si Julius Meinl Bank, o banca privata de investitii.

Julius Meinl s-a implicat puternic in ultimii ani in mediul de afaceri romanesc. Prin banca sa de investitii, grupul controleaza unul din principalii jucatori de pe piata ciocolatei din Romania - Kandia-Excelent.

Julius Meinl are planuri de extindere puternica si pe piata cafelei. Dobri spune ca unul dintre acestea este lansarea unei retele de cafenele in sistem franciza.

"Proiectul pentru extinderea in sistem de franciza este in faza de pregatire si va fi implementat prima oara in Germania. In circa un an, un an si jumatate va fi lansat si pe piata romaneasca", a adaugat reprezentantul firmei. In Bucuresti, exista deja mai multe cafenele Julius Meinl, dar, dupa spusele lui Dobri, acestea nu sunt francize, ci au preluat doar brandul firmei.

Alte proiecte ale companiei Julius Meinl Romania pentru acest an vizeaza extinderea ariei geografice de distributie si cresterea vizibilitatii pe Litoral.

In prezent, compania comercializeaza cafea in principal pentru segmentul HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Catering), unde concureaza cu marci precum Lavazza si Illy. Printre marcile companiei se numara Julius Meinl, Cremcaffe, Caffe del Moro, Brus Cafe, Zumtobel, Arabia Cafe.

Julius Meinl Romania (fosta Novo) are in prezent 19 angajati si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 2,9 milioane de euro, potrivit declaratiilor lui Dobri. "Incepand cu 2002, volumul vanzarilor a crescut cu un ritm de 50-60% pe an". Pentru acest an, Dobri preconizeaza obtinerea unei cifre de afaceri de 3,7 milioane de euro. "Nu avem studii de piata referitoare la cota de piata pe a acest segment, dar pot sa va spun ca in piata totala a cafelei avem o cota de circa 1,5-2%", a mai spus Dobri. Compania are in prezent circa 1.000 de clienti pe canalul HoReCa.

In ceea ce priveste canalul de retail, Dobri spune ca nu reprezinta o prioritate pentru companie. "Deocamdata, strategia noastra este sa ne dezvoltam pe segmentul HoReCa. Julius Meinl este o marca de cafea premium, cu un pret mai ridicat, din acest motiv vrem sa facem mai intai cunoscute calitatile produsului, dupa care vom intra si pe retail", a completat el.

Desi consumul de cafea pe cap de locuitor este printre cele mai reduse din Europa, piata cafelei din Romania se ridica la circa 100 de milioane de euro pe an. In ultimii doi ani, piata a fost pe o panta crescatoare datorita orientarii consumatorilor catre cafeaua ambalata (in defavoarea celei vrac), dar si a diminuarii accizelor.

Principalii jucatori pe canalul de retail sunt Elite, Kraft Foods (Jacobs, Nova Brasilia), Tchibo, Nescafe, Amigo. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO