Companii

Karsten Benz, Lufthansa: Nimeni nu a prevazut un pret atat de mare al petrolului

Karsten Benz, Lufthansa: Nimeni nu a prevazut un pret atat de mare al petrolului

Karsten Benz: intrarea in Uniunea Europeana a avut un impact asupra cresterii traficului

09.06.2008, 12:55 23

"Romania este una dintre pietele de top din Europa Centrala si de Est, inregistrand totodata cel mai alert ritm de crestere. Ca valoare se situeaza in prezent dupa Polonia, insa cu siguranta in cinci ani are sanse sa devina prima piata din regiune", a spus Karsten Benz, vicepresident sales&services al Lufthansa pe Europa.
Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei, Lufthansa vizeaza in acest an o cota de circa 15% din piata locala, fata de 12% anul trecut, concurand cu operatori precum TAROM, Air France-KLM, Carpatair, Austrian Airlines sau Malev.
Lufthansa a transportat anul trecut 500.000 de pasageri in si dinspre Romania, pentru acest an fiind prevazuta o crestere de doua cifre. La aceasta crestere va contribui noua cursa Cluj - Munchen care este operationala incepand cu acest an.
"Noi consideram piata Europei Centrale si de Est o piata foarte importanta pentru dezvoltarea Lufthansa si in mod sigur Romania joaca un rol important in acest sens", a precizat Benz.
Astfel, daca anul trecut Lufthansa a inceput sa opereze zboruri de la Sibiu la Munchen, anul acesta pe lista destinatiilor din Romania a fost adaugat si Clujul, numarul aeroporturilor de pe care opereaza compania ajungand la patru cu Bucuresti si Timisoara.
"Cu siguranta cele patru orase in care am intrat erau "un must" (o necesitate - n. red.) si avand in vedere veniturile inregistrate am facut alegerea corecta. Anual am crescut capacitatea pentru piata din Romania si credem ca intrarea in Uniunea Europeana a avut un impact la cresterea traficului", a spus Benz, potrivit caruia piata locala a devenit mai atractiva odata cu integrarea in Uniunea Europeana. "Odata cu integrarea, piata din Romania a devenit si mai puternica, dar cu toate acestea nu si-a aratat pana acum adevaratul potential si avem mai multe idei in ceea ce priveste aceasta piata", a adaguat Benz. Noile zboruri pe care le va introduce compania vizeaza atat alte orase din Romania, cat si alte destinatii din Germania.
"Vara 2008 a inceput deja si vrem mai intai sa consolidam ruta Cluj - Munchen. Mai avem si alte idei dar nu pentru aceasta vara. Avand in vedere ca sezonul de iarna e mai dificil, traficul de leisure fiind foarte scazut, ne vom gandi la alte destinatii incepand cu 2009 si ne vom axa in continuare pe traficul de business", a spus Benz, potrivit caruia printre orasele vizate in Germania se numara atat Berlin, cat si Stuttgart.
"Trebuie mai intai sa analizam piata si sa luam cea mai buna decizie pentru ca ruta sa devina profitabila intr-un timp scurt", a spus el. Lufthansa impreuna cu operatorul elvetian SWISS, pe care compania germana l-a preluat in 2005 la nivel international, deruleaza pe piata locala 99 de zboruri saptamanale. Recent, si compania elvetiana SWISS a introdus din trei zboruri saptamanale Bucuresti - Geneva.
Totodata, compania inregistreaza pe rutele in si dinspre Romania un grad de ocupare peste medie. "Noi suntem satisfacuti cu un grad de ocupare de circa 70%, iar acest indicator este mai ridicat in Romania", a mai spus Benz.
Astfel, pietele din Europa Centrala si de Est reprezinta miza operatorilor aerieni, alaturi de China sau India, care parcurg cel mai mare boom in prezent.
"In Europa de Vest piata este la un nivel mai degraba saturat, in timp ce Europa Centrala si de Est este pentru toate companiile o piata cu o dinamica ridicata", a precizat Benz.
Companiile aeriene se confrunta insa la nivel international cu un pret al petrolului foarte ridicat, care poate avea un impact negativ asupra pietei per ansamblu precum si asupra unor jucatori mai putin puternici.
"Nimeni nu a prevazut un pret atat de mare al petrolului, asa ca este un extra cost de care sa tinem cont. Pentru acest an ne-am asigurat deja 84% din combustibil, iar pentru anul urmator aproape 40%. Totodata, vizam imbunatatirea flotei si achizitia unor aeronave care sa consume cat mai putin. Exista insa semnale destul de negre pe piata bazate pe criza ipotecara din SUA, precum si pretul petrolului. Unele companii aeriene vor disparea de pe piata sau vor avea probleme foarte grave", a precizat Benz. La nivel international, Lufthansa a incheiat anul 2007 cu venituri de 22,42 de miliarde de euro, in crestere cu 13% si isi va continua cresterea pe cont propriu, pe planul doi fiind puse parteneriatele, iar pe planul trei eventualele achizitii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO