Companii

Lactalis cumpara in Moldova si se uita spre Romania

12.10.2004, 00:00 17

Producatorul francez din industria lactatelor Lactalis, cu vanzari anuale de 5,5 miliarde de dolari, a achizitionat cinci facilitati de productie in Republica Moldova, in urma unei tranzactii prin care a preluat la nivel international un alt producator de profil, FoodMaster International.
Grupul francez este prezent pe piata romaneasca doar prin importuri - cu cel mai cunoscut brand al sau fiind President - dar ia in considerare achizitia de facilitati de productie in Romania. "Piata romaneasca este foarte importanta si va trebui sa ne uitam in viitor mai atent la capacitatile ei de productie.
Cred ca este interesant sa avem facilitati de productie in Romania si am avut niste contacte cu unii producatori romani de profil", spune Luc Morelon, directorul de comunicare al Lactalis.
El nu a vrut sa dezvaluie numele companiilor cu care grupul francez a avut intalniri si discutii pe marginea unei posibile preluari. Morelon afirma ca, pana la momentul finalizarii unei posibile preluari pe piata romaneasca, Lactalis este interesat sa dezvolte sectorul de produse proaspete ale noilor sale facilitati din Republica Moldova.
Analistii considera ca francezii au putine sanse sa devina un jucator important in Romania. "Importurile de produse lactate din Republica Moldova nu se bucura de nici un fel de facilitate vamala. In general, aceasta tara a fost o placa turnanta pentru importurile in Romania a produselor lactate din Ucraina, asupra carora plana suspiciunea ca ar suferi de pe urma accidentului nuclear de la Cernobal. Pe de alta parte, o intrare acum pe piata romaneasca ar fi foarte tarzie, pentru ca acest lucru ar fi trebuit realizat in urma cu sase-sapte ani", spune Florin Popescu, presedintele APRIL, organizatie care grupeaza importanti producatori locali de lactate.
El sustine ca francezii nu sunt interesati sa achizitioneze o facilitate de productie in Romania, pentru ca piata este deja dominata de cei patru mari jucatori: Danone, LaDorna, Friesland si Campina. "Singura zona neexploatata ramane sudul tarii, insa pentru a intra aici este nevoie de un volum mare de investitii", afirma Popescu.
Lactalis este prezent in peste 130 de tari si si-a dezvoltat, in ultimii ani, un apetit pentru achizitii atat pe piata franceza, unde a cumparat Cema, un alt producator de profil, cat si la nivel international.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO