Companii

Lantul Sephora pune la bataie 10 mil. euro pentru a castiga teren pe piata cosmeticelor

13.04.2006, 00:00 134

In lupta directa cu lantul Ina Center-Privilege, Sephora Marinopoulos isi urmeaza proiectul de extindere in valoare de 10 mil. euro prin deschiderea unui magazin Sephora in Capitala.

Compania elena Sephora Marinopoulos, care detine franciza pe piata autohtona pentru magazinele Beauty Shop si Sephora, urmareste sa deschida o a doua unitate Sephora in Romania, dupa ce a inaugurat ieri primul magazin sub acest nume in Bucuresti.

"Vom avea inca un Sephora in luna octombrie sau noiembrie, in Constanta", a declarat pentru ZF Sergios Betchavas, country manager al companiei. Compania urmareste sa isi dubleze reteaua de magazine pana la sfarsitul anului, de la cinci la zece unitati. Noul magazin Sephora este localizat in centrul comercial Feeria din Baneasa.

"Am investit cam un milion de euro pentru magazinul din Feeria si cam 800.000 de euro pentru cel din Constanta, care va fi mai mic", precizeaza Betchavas.

Compania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 10 mil. euro si si-a bugetat o crestere de 20% pentru 2006, pe fondul deschiderii celor doua magazine Sephora si a inca trei Beauty Shop-uri. Sephora Marinopoulos a deschis recent un Beauty Shop in Brasov.

Brandul Sephora apartine grupului Louis Vuitton - Moet Hennesy (LVMH), care detine 441 de magazine in Europa, 117 in Statele Unite, doua in Canada si trei in Asia. Compania mai detine in portofoliu branduri de lux precum Donna Karan, Louis Vuitton, Fendi sau Kenzo.

Strategia Sephora Marinopuolos implica lansarea sistematica de produse cosmetice de lux pe piata romaneasca, branduri precum Stila, StriVectin-SD, Dr. Murad, Jose EisenBerg si Anthony Logistics.

Potrivit unor declaratii recente ale reprezentantilor companiei, planurile Sephora Marinopuolos in Romania implica o investitie totala de 10 mil. euro pana in 2008, in deschiderea a 13 unitati Beauty Shop si Sephora in Bucuresti, dar si in orase precum Iasi, Cluj sau Timisoara.

Piata autohtona de cosmetice a fost evaluata la 200-250 mil. euro in 2005 si a inregistrat o crestere de circa 10-15% in fiecare dintre ultimii ani, in special datorita intrarii in Romania a mai multor lanturi internationale de profil. Jucatorii de pe piata spun ca o crestere foarte mare vine din segmentul de parfumuri, foarte populare in Romania.

Principalul competitor al companiei este lantul Ina Center, care are 40 de magazine pe teritoriul Romaniei. Ina Internatioal, care controleaza lantul de magazine Ina Center - Privilege, a inregistrat o cifra de afaceri de circa 10 mil. euro anul trecut.

Magazinele Beauty Shop prezinta cosmetice de lux (precum Christian Dior, Clinique, Estee Lauder, Pupa sau Givenchy), dar si branduri accesibile persoanelor cu un venit mediu (L''Oreal, Sephora, Maybelline). Beauty Shop este unul dintre cele doua lanturi de magazine operate de compania Sephora Marinopoulos, rezultata in urma asocierii grupului elen cu Sephora, o divizie a LVMH (Louis Vuitton - Moet & Chandon-Henessy), principala retea europeana de distributie a produselor de infrumusetare. Marinopoulos detine si franciza (in zona Europei de Est si a Greciei) pentru magazinele Marks & Spencer, care opereaza in trei locatii din Bucuresti (Bucuresti Mall, Carrefour Orhideea si, mai nou, Feeria Shopping Center).

Grupul Marks&Spencer este unul dintre principalii retaileri de haine si accesorii de pe piata din Marea Britanie, unde detine 300 de magazine. Pe piata romaneasca, cele doua magazine au inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 5 milioane de euro anul trecut. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO