Companii

LG asteapta dublarea vanzarilor in acest an, pana la 45 mil. euro

10.03.2005, 00:00 25

Producatorul sud-coreean de electronice si electrocasnice LG Electronics a realizat anul trecut o cifra de afaceri de circa 20 de milioane de euro pe piata romaneasca, iar pentru acest an si-a propus atingerea unui prag de 45-50 de milioane de euro, a spus Han Khyu, directorul general al companiei.


"Anul acesta vom aduce multe produse noi, iar unul dintre segmentele pe care vom miza cel mai mult este cel al telefoniei mobile", a spus directorul companiei, fara a oferi mai multe detalii.


Segmentul telefoniei mobile si al comunicatiilor a fost anul trecut cel mai dinamic segment al pietei romanesti de bunuri de consum, incluzand aici produsele electronice si electrocasnice.


Intrata recent pe segmentul telefoniei mobile, compania LG si-a manifestat interesul pentru serviciile 3G (generatia a treia), care urmeaza sa fie lansate in curand de operatorul de telefonie mobila Connex.


"Asteptam momentul in care operatorii de telefonie mobila vor lansa tehnologia 3G, pentru a aduce produsele LG adaptate la aceasta tehnologie", adaugat Khyu.


LG Electronics este al cincilea producator mondial de telefoane mobile dupa Nokia, Motorola, Samsung Electronics si Siemens.


Pe piata romaneasca, strategia de marketing a coreenilor de la LG este tintirea segmentului de piata premium (produse destinate persoanelor cu venituri ridicate).


Compania a inceput sa importe si sa distribuie anul trecut si televizoare LCD si cu plasma si a lansat o serie de produse percepute ca fiind sofisticate chiar si pentru pietele mai dezvoltate, cum ar fi frigiderele cu televizor incorporat.


Khyu a precizat ca LG Romania se va axa in continuare pe clasa premium intentionind sa devina, pana in 2008, principalul jucator pe piata de profil, cu o cota de 20%, de patru ori mai mare decat nivelul actual.


"In ceea ce priveste electrocasnicele albe, vom aduce in curand un nou concept de frigider", a spus Khyu, adaugand ca in perioada Pastelui LG va lansa o campanie publicitara in acest sens.


Cele mai bine vandute produse LG in Romania sunt televizoarele, aparatele de aer conditionat, aspiratoarele si cuptoarele cu microunde.


Potrivit lui Han Khyu, a fost consemnata o crestere semnificativa a vanzarilor de produse din domeniul IT, in special monitoare, care au compensat faptul ca piata de electrocasnice si electronice din Romania a avut anul trecut o evolutie modesta pe fondul introducerii unor norme mai stricte de catre BNR la acordarea de credite de consum.


"Ma astept ca piata de electronice si electrocasnice sa creasca cu 10-15% anul acesta", a afirmat Khyu.


Filiala locala a companiei sud-coreene LG Electronics Romania a fost infiintata la inceputul anului trecut, anterior produsele fiind vandute printr-un distribuitor exclusiv. In prezent, compania vinde prin intermediul principalelor retele de retail Altex, Domo, Flanco.


In Romania, LG are 30 de angajati si un depozit de 4.000 de metri patrati in Bucuresti.


Principalii concurenti ai companiei LG pe piata romaneasca sunt grupuri internationale precum Electrolux, Bosch, Philips, Samsung, Whirlpool, Indesit, unele fiind prezente in Romania cu activitati de productie, iar altele doar prin intermediul unor reprezentante de vanzari.


La nivel mondial, LG Electronics a prognozat ca vanzarile din acest an vor atinge 28 de miliarde de dolari (21 de miliarde de euro), in crestere cu 20% comparativ cu 2004. LG este cel mai mare producator mondial de aparate de aer conditionat.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24