Companii

Liderul pietei de hartiei igienice, Vrancart, intra in supermarketuri

30.03.2001, 00:00 67



Vrancart Adjud, cel mai mare producator de hartie igienica din Romania, vrea sa se alinieze standardelor de calitate pe care piata romaneasca incepe sa le ceara si la acest produs si sa intre in marile retele de magazine si supermarket-uri printr-o oferta inedita - hartie de toaleta, ambalata in pungi cu coduri de bare .

Acest mod de prezentare va pune Vrancart-ul fata in fata cu produsele din import, a declarat pentru Ziarul Financiar Dan Simionescu, director general Vrancart.

In general, cine cumpara acum hartie igienica in Romania nu se uita la cine a produs-o, dar in curand, cred reprezentanti companiilor si analisti ai acestei piete, piata se va individualiza, iar intrarea accelerata a marilor lanturi comerciale in Romania va grabi acest proces.

Desi romanii sunt obisnuiti, din cauza puterii scazute de cumparare, sa foloseasca produse de calitate inferioara, si consumul la hartie igienica nu este mult diferit (pentru un pret mai mic cu cateva sute de lei, oamenii prefera hartie igienica mai aspra si chiar fara spatiul caracteristic din mijlocul rolei), piata incepe totusi sa ceara o calitate mai buna.

Chiar si investitorii straini au "mirosit" acest potential. SCA Hygiene Products, fabricantul de produse Zewa si Libero, care intentioneaza sa investeasca in urmatorii 2 - 3 ani 10 - 15 milioane de $ intr-o unitate locala de fabricatie a produselor igienice din hartie sau sa preia o capacitate locala de profil, deocamdata necunoscuta.

"Desigur ca productia locala a produselor straine va spori gradul de competitivitate al pietei, dar nu ne simtim foarte amenintati pentru ca avem consumatori diferiti", spune directorul general Vrancart.

"Printr-o buna politica de preturi si prin implementarea unui sistem de distributie la nivel national, putem mari cota de piata pe care o detinem acum", a precizat Simionescu.

Vrancart a obtinut in 2000 o cifra de afaceri de 286 miliarde de lei (13,3 mil. de $), cu un profit net de 18 mld. de lei (883.000 $), mai mult cu aproape 50% fata de 1999, cand compania a vandut de 138 mld. de lei (cca. 9 mil. de $) si a avut un profit net de 206 mil. de lei (13.354$).

Pentru 2001, compania estimeaza vanzari care sa depaseasca 345 mld. de lei (12-13 milioane $), si un profit net de 30 mld. de lei (peste un milion $).

"Investitia totala care s-a facut in companie este reprezentata, de fapt, de capitalul social, care, reevaluat a ajuns la de 272 mld. de lei (10 mil. de $), reprezentand contravaloarea intregului patrimoniu al companiei, format din mijloace fixe, cladiri si teren", a mai spus Simionescu.

Pentru realizarea unor produse competitive, pe o piata in care consumatorul se intereseaza din ce in ce mai mult de calitate, compania are intentia de a realiza, in 2001, investitii de aproape 2 mil. de $, din care mai mult de jumatate sunt bani din surse proprii.

Planurile pe termen mediu prevad modernizari si retehnologizari in perioada 2002-2005 care sa atinga suma de 10,4 mil. de $, sustin oficialii companiei.

Capitalul este integral privat, 93,51% fiind detinute de SIF Banat Crisana si 6,48% de alti actionari

Pe piata hartiei de toaleta, unde Vrancart a fost lider cu 30% in 2000 si are ca tinta o cota de 35% in 2001, adversarii sunt COMCEH Calarasi cu 15% din piata, PETROCART Piatra Neamt care detine 13%, CELOHART Zarnesti, care are 11%. Restul pietei se divide intre CAHIRO Scaieni cu 8%, Letea Bacau care detine 7% si alti competitori care mai au de impartit 16% din piata.

In afara de hartie igienica, Vrancart produce si carton ondulat, pe care este, de asemenea, lider de piata, precum si ambalaje din carton ondulat.

Pentru productia de carton ondulat, competitorii sunt Dunapack Rambox (Sfantu-Gheorghe) care detine 25% din piata, Romcarton (Bucuresti) si Celrom (Turnu-Severin) care au cote egale, de 16%, Amco Ghimbav cu 13%. In conditiile in care Vrancart are o cota de 26% din piata, pentru ceilalti jucatori, mai mici, mai ramane un segment de 4% din piata.

Contractele deja incheiate pentru export pe anul in curs au o valoare de 0,75 mil. de $, reprezentand hartie igienica, carton ondulat. Pentru stimularea cererii pe pietele de export se va realiza in 2001un nou model de ambalaj (banderola de hartie) pentru rolele de hartie de toaleta, sustin oficialii companiei.

Compania are 595 de angajati, ale caror salarii au fost marite la sfarsitul anului 2000 cu 68% fata de 1999, gratie rezultatelor economice pozitive.

Vrancart investeste anual cam 100 mil. de lei in publicitate, dar bugetul pentru 2001 este de 150 de mil. de lei.

Compania a luat fiinta in 1977, sub denumirea de CCH Adjud. Din 1992, compania are numele Vrancart, in baza HG 1200.

Cea mai mare investitie, de peste 2 milioane de dolari, pana in prezent, o reprezinta modernizarea masinii de carton ondulat - in 1998. In 2000, compania a modernizat atelierul de confectii din carton ondulat, investitie de 650.000 dolari.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO