Companii

LIDL inca scaneaza piata pentru primele locatii de magazine dupa sase ani de la intrarea in Romania

29.01.2009, 17:47 61

Reteaua germana de magazine alimentare cu discount LIDL, care a intrat pe piata romaneasca in anul 2003 prin infiintarea unei firme, nu a demarat inca constructia de magazine la nivel local, fiind in faza de cautare de locatii pentru deschideri.

"LIDL se afla momentan intr-un proces de sondare a pietei din punct de vedere al posibilelor locatii in intreaga tara si poarta negocieri de cumparare sau inchiriere a unor astfel de locatii. Avand in vedere ca inca nu a inceput construirea magazinelor, nu putem preciza valoarea aproximativa a investitiei medii in deschiderea unui magazin", au declarat pentru ZF reprezentantii LIDL Romania.
Pentru acest an, compania si-a planificat constructia unei cladiri de birouri in Chiajna, langa Bucuresti, urmand ca in 2010 sa inceapa constructia unui centru logistic cu o suprafata de 45.000 de metri patrati in aceeasi locatie, conform sursei citate.
LIDL este detinuta de grupul Schwarz, care opereaza si hipermarketurile cu discount Kaufland.
Cele doua divizii ale sale au intrat in Romania in acelasi an, in 2003, prin infiintarea unor firme detinute integral de Schwarz, insa germanii au mizat in primii ani doar pe extinderea Kaufland.
De altfel, reteaua de hipermarketuri a fost pana in prezent foarte activa in expansiune, ajungand la investitii totale de circa 400 mil. euro si 37 de unitati operationale in Romania la finele lui 2008. Primul magazin Kaufland de pe piata locala a fost inaugurat in toamna anului 2005.
In 2006, grupul a amanat pe termen nedefinit planurile de lansare ale LIDL in Romania, unul din motivele acestei decizii fiind pretul ridicat al terenurilor, conform datelor de pe piata de la acea data. In 2007, surse din cadrul retelei declarau pentru Mediafax ca au fost reluate planurile de extindere ale LIDL pe piata locala, tinta finala fiind dezvoltarea unui lant de 150 de magazine.
In perioada 2006-2007, subsidiara locala a LIDL a raportat pierderi financiare de circa 17 milioane de lei (5 mil. euro), conform datelor de la Ministerul de Finante.
La finele anului trecut, grupul Schwarz a majorat capitalul companiei cu 25 de milioane de euro (94,5 mil. lei), pana la valoarea de 63,6 milioane de euro (232,5 mil. lei).
Reprezentantii LIDL nu au precizat insa ce proiecte vor fi finantate prin aceasta majorare de capital.
Retailerul german nu a dezvaluit nici numele oraselor in care si-a asigurat locatii pentru extindere, insa, potrivit unor informatii furnizate anterior de autoritatile locale, pe lista oraselor vizate se numara Iasi, Bistrita, Medias si Slobozia.
In 2007, LIDL Romania avea un numar mediu de angajati de 20 de persoane.
La nivel local, cele mai mari retele din segmentul cu discount, Plus si Penny Market, au deschis primele unitati in anul 2005 si s-au dovedit a fi foarte active in expansiune. La finele lui 2008, cei doi retaileri operau fiecare aproximativ 70 de unitati.
Retailul alimentar cu discount, pe care mai activeaza si retelele Profi si MiniMax, era estimat la 600 mil. euro la finele anului 2007.
Un alt jucator important in comertul alimentar cu discount din Europa, Aldi, si-ar putea face si el intrarea in Romania in urmatorii ani. Aldi a inregistrat o firma in Romania in anul 2007, dar nu este inca activ pe piata locala.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO