Companii

Londa a vandut cu doua treimi mai mult in 2001

09.08.2001, 00:00 35



Compania distribuitoare de produse cosmetice de ingrijire a parului Londa Cosmetics - filiala din Romania a grupului german Londa GmbH - a obtinut in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 3,6 milioane DM, in crestere de 65% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In 2000 a firma a avut o cifra de afaceri de circa 5,2 milioane DM.

Portofoliul de produse al firmei cuprinde produse cosmetice pentru par destinate pietei de retail si profesional, din categoriile coloranti, ingrijire, tratamente speciale, stilizare si ondulare permanenta.

Pentru segmentul profesional, oferta firmei cuprinde si accesorii si echipamente pentru dotarea saloanelor de coafura. Produsele sunt importate din Germania, unde sunt fabricate in unitatea de productie din Rotenkirchen.

Pe piata romaneasca produsele sunt vandute prin reteaua proprie de distributie la nivelul Bucurestiului, iar in tara prin 18 distribuitori regionali. Din luna iunie, departamentul de vanzari este organizat in doua divizii distincte - retail si profesional.

Pe segmentul retail, firma opereaza pe o piata in crestere. Conform firmei de cercetare de piata ACNielsen Romania, incepand din martie-aprilie anul trecut, piata vopselelor de par s-a inscris pe o curba ascendenta, recuperand in intregime declinul din 1999, cand a inregistrat o scadere de aproximativ 25%.

Pe ansamblu, in 2000 volumul pietei s-a situat cu aproximativ 7% peste nivelul anului 1999, iar marimea pietei (ianuarie-decembrie 2000) este estimata la 310 miliarde lei.

La inceputul acestui an, piata a scazut usor fata de perioada sarbatorilor de iarna (ianuarie/februarie 2001 fata de noiembrie/decembrie 2000), dar a crescut din nou in perioada martie/aprilie 2001.

Pe aceasta piata, Londa se afla in topul primilor producatori, detinand in perioada martie/aprilie o cota de piata de 8% in valoare si 7-7,2% in unitati vandute, conform ACNielsen. Marcile concurente ale Londa sunt: Palette, Gerocossen, Rilken si Belle Color.

Piata profesionala aduce firmei circa 30% din cifra de afaceri. Pe acest segment Londa Cosmetics are drept clienti 1.000 de saloane de coafura.

Domeniul profesional nu este este inca monitorizat de catre firmele de cercetare de piata, fiindca piata nu este inca destul de consolidata pentru ca studiile sa fie relevante.

Londa Cosmetics a lansat la inceputul acestui an o campanie de schimbare a imaginii marcii, prin care vrea sa atraga in randul consumatoarelor de produse Londa si segmentul tanar (17-35 de ani).

Astfel, firma si-a schimbat sigla si are un nou slogan: "Parul frumos are un nume - Londa". Noua imagine a marcii porneste de la premisa ca "frumusetea naturala straluceste cel mai limpede", spune Liviu Dan Curechian, directorul general al Londa Cosmetics, precizand ca firma urmareste ca marca sa fie perceputa ca "simpatic-naturala" si nu drept "pretentioasa si elitista".

Strategia de marketing a Londa Cosmetics este concentrata pe comunicarea clara a identitatii de marca. "Obiectivele noastre sunt: marirea gradului de constientizare si de recunoastere a marcii, cresterea notorietatii marcii, intensificarea componentei emotionale si accentuarea modernitatii marcii prin asocierea cu stilul de viata modern", spune Felicia Mardale, directorul de marketing al Londa Cosmetics.

Felicia Mardale arata ca firma isi transmite mesajul noului slogan in special prin campanii de comunicare la punctul de vanzare, campanii promotionale menite sa recompenseze consumatorii fideli si sa atraga cat mai multi consumatori din segmentul tanar , publicitate in revistele pentru femei si campanie outdoor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO