Companii

Magazinul Unirea continua strategia „branduri importante, suprafete mari” si semneaza cu Bershka si New Yorker

Magazinul Unirea continua strategia „branduri importante, suprafete mari” si semneaza cu Bershka si New Yorker

Carmen Adamescu, presedintele Consiliului de Administratie al Unirea Shopping Center: Efectul noilor intrari va fi atragerea unui numar si mai mare de vizitatori.

05.05.2010, 23:12 1085

Grupul spaniol va fi urmat de retailerul german New Yorker, caree asteptat cu un nou magazin la parterul Unirea din septembrie.

Care este pretul pentru a ocupa o suprafata de aproximativ 2.500de metri patrati in cel mai frecventat centru comercial dinRomania?

O investitie in prima faza de peste 3 mil. euro si refacereaunui sfert din fatada Unirea.

Intr-un singur an, familia Adamescu, proprietara UnireaShopping Center, a schimbat puternic imaginea centrului comercial,situat la kilometrul 0 al Capitalei, prin atragerea Zara, Mango siDouglas, branduri internationale consacrate de imbracaminte sicosmetice, plasate in topul preferintelor romanilor, care panaatunci "au pandit" doar noile deschideri de malluri.

Strategia a continuat, ultimele parteneriate fiind semnate cuBershka si New Yorker. "Efectul noilor intrari va fi atragerea unuinumar si mai mare de vizitatori, consolidarea pozitiei de lider pesegmentul centrelor comerciale", a declarat pentru ZF CarmenAdamescu, presedintele Consiliului de Administratie al UnireaShopping Center.

In magazinul Unirea intra zilnic circa 40.000 de vizitatori,potrivit datelor companiei, ceea ce plaseaza centrul comercial peprimul loc in materie de trafic in Romania.

Dupa ce in mai anul trecut Zara prelua spatiul de circa 3.000 demetri patrati, ocupat anterior de magazinul de electronice sielectrocasnice Media Galaxy al omului de afaceri Dan Ostahie, anulacesta intrarea brandului Bershka, al doilea ca vanzari dupa Zarain portofoliul Inditex, coincide cu plecarea unui alt numeimportant pe piata cosmeticelor, Ina Center.

Cum justifica proprietarii noile contracte

In locul rafturilor albe cu sticlute de parfum Paco Rabanne,Cartier, Armani sau Guerlain se vor aranja astfel, in cateva luni,umerase cu articole de imbracaminte "made in Spain". ReprezentiiInditex au confirmat intrarea "cat mai rapida" in magazinul dincentrul Bucurestiului, fara a da detalii despre conditiilecontractului sau investitie. "Bershka va ocupa circa 1.200 de metripatrati pe doua etaje, 300 mp la parter in locul Ina Center si 850mp la etajul 1, in aripa Calarasi, in locul a circa 20 de chiriasi,care au fost relocati in diverse alte spatii goale din magazin. Sicompaniei Ina Center i s-a oferit posibilitatea de relocare, dar apreferat sa renunte la spatiu", spune Ilan Laufer, directorulgeneral al companiei de consultanta imobiliara Retail Group, care aparticipat la negocierile dintre cei doi retaileri si centrulcomercial.

"Unirea Shopping Center nu doreste schimbarea micilor retailericu cei mari, ci abordeaza o strategie in care doreste sa realizezeun mix de chiriasi cat mai bun", completeaza Carmen Adamescu.

Investitia in deschiderea magazinului Bershka este estimata la1.500-2.000 de euro pe metru patrat. Unitatea, care va fi incadratade restaurantele McDonald's si KFC si va avea scara interioara siintrare stradala, poate fi considerata cea mai mare deschisa subacest brand din Europa, tinand cont ca majoritatea magazinelor au osuprafata medie de 600 de metri patrati.

Schimbarea Ina Center cu Bershka este avantajoasa pentru UnireaShopping Center din cel putin un motiv. Spaniolii au acceptat ca inparteneriat cu centrul comercial sa refaca peste 2.000 de metripatrati din fatada cladirii, asa cum au facut si la Zara, de dataaceasta nu doar pe lungimea noului magazin, ci si deasupra altorjucatori, plasati intre Zara si McDonald's. "Investitia in fatadacladirii va fi de aproximativ 1,5 milioane de euro", spune CarmenAdamescu.

"Este cea mai buna locatie din tara"

Celalalt chirias, New Yorker, care a rulat in 2008 - primul ande prezenta integrala in Romania, afaceri de peste sase mil. euro,are in prezent 14 magazine in Romania, ultimul fiind deschis inluna martie in cel mai recent mall lansat, Sun Plaza din Berceni.Germanii au preluat in cadrul Unirea 1.274 de metri patrati intremagazinul Zara si restaurantul fast-food KFC.

"Este cea mai buna locatie din Bucuresti si din tara. Estimam cava deveni, inca de la inceput, lider de vanzari in Romania",explica Bogdan Bozdog, directorul de expansiune pe Romania al NewYorker, interesul pentru a primi un spatiu in Unirea.

Investitia in magazin se ridica la circa 1.000 de euro/mp. Panaacum spatiul era ocupat de magazine de mici dimensiuni deelectronice si telefonie mobila ca Sony Center, Vodafone, Cosmote,Orange, Kodak sau Euro GSM. In urmatoarea perioada, toti chiriasiicare ocupau suprafata de la parterul aripei Calarasi, fiind plasatide o parte si de alta a unui coridor independent de restularterelor din magazinul Unirea, vor fi evacuati, majoritatea urmandsa fie mutati in alte spatii disponibile ale centrului comercial."Intentia Unirea Shopping Center este sa se bazeze pe brandurilemari, care atrag multi clienti, pentru ca se prefera o strategie petermen lung. Companiile solide intaresc si imaginea centruluicomercial. Retailerii mici vor iesi din aceste spatii pentru caacolo se va face un singur magazin New Yorker", spune Ilan Laufer,care anunta ca anul viitor si etajul doi din aripa Calarasi almagazinului Unirea Shopping Center va suporta o modificare majora,in locul spatiilor comerciale de mici dimensiuni, care in momentulde fata sunt goale, urmand sa vina un multibrand.

23 mil. euro din chirii

Unirea Shopping Center, care a rulat in 2009 afaceri de 23,3mil. euro este vazut astazi ca unul dintre cele mai atractivecentre comerciale pentru proprietarii de magazine, chiar dacanivelul chiriei este unul dintre cele mai ridicate din Capitala(circa 40 euro/mp).

Vin doi retaileri mari, se muta peste 25 de magazinemici

  • 1.200 mp va fi spatiul ocupat de Bershka, 300 mp la parter inlocul Ina Center si 850 mp la etajul 1, in aripa Calarasi, in locula circa 20 de chiriasi.
  • 1.274 mp va fi suprafata ocupata de New Yorker, intremagazinul Zara si restaurantul fast-food KFC.
  • 1.000 euro/ mp - investitia in magazinul New Yorker
  • 1,5 mil. euro vor investi proprietarii Unirea si grupul Inditexin refacerea unui sfert din fatada magazinului
  • Zara, Mango si Douglas au fost "primele semne" ale schimbariide strategie in cazul magazinului Unirea