Companii

Marcile cheie maresc cifra de afaceri a SABMiller cu 28%

11.11.2005, 18:08 19

Compania Ursus Breweries, membra a grupului SABMiller, unul dintre principalii producatori mondiali de bere, a inregistrat o crestere de 28% a cifrei de afaceri in primele sase luni ale acestui an financiar (aprilie-septembrie 2005). Evolutia a fost sustinuta de cele doua marci principale, Ursus si Timisoreana.

Potrivit reprezentantiilor companiei, marca Ursus detine o cota de piata de 48% in segmentul premium, in timp ce Timisoreana a inregistrat cea mai mare crestere in segmentul mainstream, cu un volum al vanzarilor cu 56% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut.

"Suntem inca in faza initiala de dezvoltare a marcii Ciucas intr-o marca nationala si suntem multumiti de cresterea sa in ultimele sase luni", a declarat Dieter Schulze, presedinte Ursus Breweries.

In perioada aprilie-septembrie, Ciucas, o marca pozitionata in segmentul economic, a inregistrat o crestere a volumului de vanzari de 40%, comparativ cu perioada similara a anului trecut.

Schulze a precizat ca si marca Peroni, lansata in acest an pe segmentul superpremium, a avut "rezultate foarte bune", contribuind la realizarea obiectivelor companiei.

Anul trecut (aprilie 2004 - martie 2005), filiala locala a SABMiller a inregistrat o cifra de afaceri de 122 de milioane de euro si o crestere a volumului vanzarilor de 15% fata de anul anterior, pana la 3 milioane de hectolitri. In aceeasi perioada, cea mai puternica crestere a vanzarilor au inregistrat-o Timisoreana Lux, cu 103%, si Ursus Premium, cu 58%.

Cu un volum al vanzarilor de peste 2 milioane de hectolitri inregistrat in primul semestru al anului financiar, Ursus Breweries detine 30% din volumul total al vanzarilor inregistrate de membrii Asociatiei Berarii Romaniei (care detine 70% din piata, grupand cei mai importanti jucatori) in aceeasi perioada. Potrivit informatiilor companiei, Ursus Breweries are o cota de 22% din totalul pietei berii din Romania.

In primele noua luni ale acestui an, asociatia Berarii Romaniei (din care fac parte Brau Union, Interbrew, URBB si Ursus Breweries) a anuntat o crestere a vanzarilor de 5,6%, pana la 8,3 milioane de hectolitri. In aceeasi perioada, piata totala a berii a inregistrat aproximativ 11,7 milioane de hectolitri.

SABMiller este unul dintre cei mai mari trei producatori de bere din lume, cu un volum de peste 148 milioane de hectolitri de bere anual. Compania, prezenta in peste 40 de tari de pe patru continente a inregistrat anul trecut venituri totale de 2.409 milioane de dolari, in crestere cu 27% fata de anul precedent.

Romania a fost, alaturi de Rusia si Bulgaria, principalul motor de crestere pentru SAB Miller in regiune. SABMiller detine in Romania marcile Pilsner Urquel in segmentul superpremium, Peroni in cel premium, Timisoreana si Ursus in mainstream si Ciucas in cel economic. Compania are patru facilitati de productie (ultima preluare derulandu-se anul trecut si avand ca tinta Aurora Brasov pentru 22 de milioane de dolari) si 1.300 de angajati.

Piata berii a atins anul trecut 600 de milioane de euro (14 milioane de hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 de milioane de euro (12,8 milioane de hectolitri), fiind dominata de berea blonda, in timp ce berea la sticla a continuat sa piarda teren in fata celei la PET, care a inregistrat, potrivit datelor companiei de cercetare de piata MEMRB, o crestere de 26%. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO