Companii

Marius Persenea, Grupul Iulius: În prima parte a anului consumul a crescut, dar a fost impactat şi de inflaţie, de creşterea preţurilor din primul trimestru, generat de măsuri fiscale. Totuşi, trendul per total a rămas pozitiv

Conferinţa ZF/CEC Bank Investiţi în România – Iaşi

Marius Persenea, Grupul Iulius: În prima parte a anului...

Autor: Mircea Nica

22.05.2024, 18:39 112

Consumul din prima parte a anului a crescut, dar în acelaşi timp a fost impactat de inflaţie şi de creşterea preţurilor din primul trimestru, care a avut la bază noile măsuri fiscale, dar per total trendul a rămas unul pozitiv, iar în trimestrul doi lucrurile sunt mai positive decât în ultimele 4-6 trimestre, a spus Marius Persenea, COO, Grupul Iulius, în cadrul Conferinţei ZF Investiţi în România, organizată de Ziarul Financiar împreună cu CEC Bank, la Iaşi.

“În prima parte a anului consumul a crescut, dar a fost impactat şi de inflaţie, de creşterea preţurilor din primul trimestru, generat de măsuri fiscale. Au intrat în vigoare anumite normel legale noi. S-a resimţit, dar neschimbând faptul că trendul per total a rămas pozitiv, iar astăzi în trimestrul doi lucrurile sunt mai pozitive decât în ultimele 4-6 trimestre. A mai fost un hype asemănător post-COVID când lumea ieşti din casă şI a început să cheltuie. Acum lumea cred că s-a mai obişnuit în special cu nivelul preţurilor corroborate şi cu ajustările de venituri, atât în România, cât şi în plan internaţional. Nu aş spune că au amortizat total aceste creşteri de preţuri, dar oarecum au făcut sentimentul general să rămână într-un teritoriu pozitiv”, a explicat Marius Persenea.

Ce a mai spus Marius Persenea, COO, Grupul Iulius:

♦ Eu observ că societatea din Iaşi a fost oarecum detonată, însemnând că sentimentul de mândrie şi că se poate face ceva şi în faţă este doar progress este pregnant azi. Se vede peste tot, în oraş, în străzile aglomerate, magazinele aglomerate. Noi observăm în indicatorii noştri economici în grup. Este un oraş care dispune de foarte multe atuuri pe care alte oraşe din România nu le au, proximitatea cu Republica Moldova şi plastic vorbind este graniţa de Est a lumii de Vest. Cred că toată lumea ar trebui să conştientizeze acest lucru foarte bine.

♦ Zonele acestea de limită au avut întotdeauna o motricitate aparte. Sunt locurile prospere, unde activitatea este atomizată, iar din acest punct de vedere cred că IaşI are o perspectivă fantastică.

♦ Investiţiile nu se fac peste noapte. De principiu nu facem niciodată investiţii speculative, respectiv bani băgaţi în proiecte pe care le termini şi apoi vezi ce faci cu ele. Noi ne bazăm întotdeauna proiectele şi activele pe o cerere reală. Palas Campus este un proiect de succes din toate punctele de vedere pentru că am putut şi am reuşit să gestionăm foarte bine o relaţie cu un chiriaş. Amazon nu a venit acum doi ani în Iaşi, este de ani de zile în Iaşi. L-am avut chiriaş, a avut la început un spaţiu mai mic şi ca întotdeauna calitatea şi o colaborare foarte bună îţi duce partenerul spre dezvotlare.

♦ Odată ce lucrurile intră pe un făgaş normal, pozitiv se crează o tracţiune. Marea parte a clădirii Palas Campus avea deja un contract cu Amazon. Bineînţeles întreag structură, proiectul, locaţia, dar şi vecinătatea cu un astfel de chiriaş a făcut ca şi celelalte firme care s-au alăturat proiectului să fie atrase.