Companii

Marketingul direct detine 4% din piata de publicitate

20.04.2007, 21:18 55

Marketingul direct detine o cota de 3,7% din valoarea totala a pietei de publicitate aferente anului 2006, castigand inca 0,7% fata de cota inregistrata in 2005.
"Cota de piata ocupata de marketingul direct a crescut anul trecut cu circa 20% din cauza ca segmentul a realizat o majorare de aproape 50%, in timp ce piata de publicitate traditionala a inregistrat o crestere mai moderata, de circa 15-20%", spune Marian Seitan, presedintele companiei Hit Mail Romania, una dintre cele mai importante companii de marketing direct de pe piata locala.
Marketingul direct are ca si concept central o baza de date care poate fi inchiriata cu acceptul proprietarilor sau inchisa (care nu poate fi inchisa sau vanduta) si include servicii de direct mailing (prin posta - n.r.), call center, marketing prin SMS, mailing neadresat, dar si suport pentru promotii sau servicii de marketing prin internet.
Piata operatorilor de marketing direct, care furnizeaza servicii de outsourcing pentru diferite companii, s-a ridicat anul trecut la valoarea de 20 de milioane de euro, in crestere cu 50% fata de anul precedent, iar principalii jucatori de pe piata sunt de parere ca majorarea se va pastra in jurul aceleiasi valori si in anii care urmeaza.
"Lumea a inceput sa aiba o anumita reticenta fata de publicitatea traditionala, dar continua sa se informeze prin intermediul internetului sau al revistelor de specialitate. Marketingul direct nu asteapta ca doritorul sa mearga la produs, ci aduce produsul la client", spune Ioan Coaca, managing director la compania Open Public Service (OPS), unul dintre liderii pietei de profil.
Primii trei jucatori, Hit Mail, OPS si Mailers, detin aproape 75% din piata. Restul pietei este impartit intre numerosi jucatori care activeaza pe plan local, ca One to One sau More Results Marketing, divizia de marketing direct a companiei de curierat Alo Curier.
Compania Hit Mail a rulat anul trecut afaceri de 4,4 milioane de euro si prognozeaza pentru acest an o crestere de 50% pana la circa 6,5 milioane de euro. Printre clientii companiei se numara Heineken Romania, McDonald's, Danone, Mobexpert, Regatta sau Rompetrol, compania detinand o cota de piata de circa 23%, potrivit lui Seitan.
Afacerile OPS au inregistrat un avans de 20% in anul 2006 comparativ cu anul 2005, pana la 2,8 mil. euro. Compania ocupa o cota de piata de circa 20%, potrivit lui Coaca si detine in portofoliul sau clienti precum Phillip Morris Romania, Microsoft Romania, Romtelecom sau BRD Groupe Societe Generale.
Intre primii trei jucatori din industrie se numara si Mailers, cu o cota de piata de circa 25%, potrivit unor declaratii anterioare ale companiei. Potrivit jucatorilor de pe piata, gospodariile romanilor sunt fiecare tinta a circa 100 de cataloage anual, in timp ce in statele europene numarul acestora ajunge la cateva mii.
"Cei mai mari distribuitori de cataloage neadresate sunt marii retaleri, ca Billa, Praktiker, Real, Metro sau Cora, care detin circa 80% din aceasta piata. Un sector important de clienti este reprezentat de banci si de serviciile financiare, insa frecventa cu care acestea comanda campaniile de marketing este mult mai mica. In esenta insa, 50% din top 100 cele mai mari companii din Romania folosesc acest tip de promovare ca parte a mixului de marketing", spune Coaca. "Cele mai eficiente metode de marketing direct sunt promotiile de vanzari, care ocupa circa 30% din piata totala, vanzarile directe prin posta si follow-up-ul telefonic", spune Serban Goran, presedintele ARMAD.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO